پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
جناب آقای دکتر سعید نمکی، با وجود علم به اینکه اکنون مهمترین وظیفه جنابعالی و همکارانتان مهار و کنترل شیوع و درمان بیماران مبتلا به کروناست، لیکن از آنجا که بایستی پیش تر به مشکلات دیگر حوزه های درمان و خصوصاً دوران پس از کرونا توجه نماییم، مطالبی به استحضار می رسد. لازم به ذکر است که تاکنون موارد زیر به صورت جسته گریخته مطرح شده لیکن ساماندهی آن نیاز به تشکیل کمیته رسمی زیرمجموعه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با دستور جنابعالی و حضور سایر مسئولان مربوطه است.

شعار سال :

نامه رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران به وزیر بهداشت

استاد ارجمند
جناب آقای دکتر سعید نمکی
وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی
‌و ریاست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

با سلام و دعای خیر
با سپاس از تلاش های شبانه روزی جنابعالی ، مدیران ستادی و مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی و خصوصاً همکاران عزیزمان ایثارگران کادر درمان بیمارستان ها که ایران عزیز مدیون تلاش‌های شماست. برای شما سلامتی و برای مردم و کشور ایران بهروزی و پیشرفت آرزومندیم.

همانگونه که مستحضرید ارائه خدمات دندانپزشکی که عمدتاً توسط بخش خصوصی در مطب ها و کلینیک ها انجام می شود در طی دو ماه گذشته دچار رکود جدی شده و به نظر می‌رسد حداقل تا پایان خرداد ماه سال جاری به روال معمول باز نخواهد گشت.
با وجود علم به اینکه اکنون مهمترین وظیفه جنابعالی و همکارانتان مهار و کنترل شیوع و درمان بیماران مبتلا به کروناست، لیکن از آنجا که بایستی پیش تر به مشکلات دیگر حوزه های درمان و خصوصاً دوران پس از کرونا توجه نماییم، مطالبی به استحضار می رسد. لازم به ذکر است که تاکنون موارد زیر به صورت جسته گریخته مطرح شده لیکن ساماندهی آن نیاز به تشکیل کمیته رسمی زیرمجموعه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با دستور جنابعالی و حضور سایر مسئولان مربوطه است.
اهم درخواستهای جامعه دندانپزشکی که می بایست در رابطه با ارایه خدمات دندانپزشکی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گیرد عبارتند از:

۱.با توجه به دسته بندی مشاغل در دوران شیوع کرونا و تقسیم بندی همه خدمات درمانی و از جمله خدمات دندانپزشکی در گروه اول یعنی مشاغلی که نبایستی تعطیل شوند و از طرفی دستورالعمل معاونت درمان در مورد لزوم تعطیلی درمان های انتخابی(نامه شماره ۴۰۰/۳۱۱۷۲د مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۵) وضعیت دایر بودن یا بسته بودن مطب های دندانپزشکی که عمدتاً فعالیتشان با درمان های انتخابی است، به طور شفاف مشخص گردد.

۲. آثار حقوقی ناشی از عمل به دستورالعمل های فوق یا ترک آن با توجه به سایر قوانین و مقررات مربوط به مطب به شکل جدی بررسی و تصمیم گیری شود.

۳. با توجه به اعلام لزوم دایر شدن تمامی مطب ها و کلینیک ها و درمان صرف اورژانس برای بیماران ، و نیز بالارفتن ریسک انتقال و انتشار بیماری بنظر می‌رسد دایر شدن تمام مراکز ارایه خدمات دندانپزشکی به هیچ وجه هزینه اثربخش نیست. همچنین اقتصاد درمان به عنوان اصلی ترین چالش در این رابطه مورد می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.

۴. در شرایط جدید موضوع بیمه بیکاری و مسائل مربوط به تامین اجتماعی کادر و پرسنل در جهت حمایت از کارفرما و مستخدمین مشخص گردد.

۵. با توجه به اهدای بخش قابل توجهی از اقلام حفاظتی توسط همکاران دندانپزشک به بیمارستانها، عدم تخصیص اقلام فوق برای دندان پزشکان (تاکنون)، کنترل عفونت یکی از چالش های جدی هم برای دندانپزشکان و هم برای بیماران خواهد بود. باید برای تامین اقلام حفاظتی برای دندانپزشکان تدابیر لازم اندیشیده شود.

۶. با توجه به تعطیل شدن درمان‌های انتخابی دندانپزشکی از اواسط بهمن ماه و با توجه به پایان قرار داد اکثر بیمه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه، پیشنهاد می گردد که جهت بهره مندی مردم از خدمات بیمه دندانپزشکی طرف قرارداد، شرکت های بیمه دندانپزشکی حداقل تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ قراردادها را تمدید کنند.

۷.همواره اسفندماه اوج فعالیت و درآمد کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی بوده است متاسفانه اسفندماه امسال و دو ماه ابتدای سال جدید عملاً درآمد همکاران دندانپزشک متوقف می گردد
تعویق پرداخت اقساط وام بانکی دندانپزشکان جزوه خواسته‌های جدی و اصلی همکاران مورد توجه قرار بگیرد.

۸ بدون شک پس از گذراندن دوران بیماری با حجم وسیعی از مراجعه بیماران به مطب های دندانپزشکی و دریافت درمان های انتخابی مواجه هستیم و از هم اکنون بایستی جهت سرویس دهی مناسب، کنترل عفونت و جلوگیری از موج دوباره بیماری پیش بینی های جدی صورت گیرد.


در پایان به استحضار می رساند از آنجا که با توجه به شرایط ویژه کشور تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هم تراز با مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و بسیاری از تصمیم گیری های فوق نیاز به تصمیم جدی ستاد مذکور دارد، خواهشمند است دستور فرمایید به نحو مقتضی با تشکیل کمیته ویژه دندانپزشکی موارد مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

جامعه دندانپزشکی ایران با درک شرایط ویژه کشور بدون جهت‌گیری خاص صنفی و در راستای منافع متقابل مردم و جامعه دندانپزشکی آماده هر گونه همکاری می باشد.

با احترام
دکتر علی تاجرنیا
رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران

منبع؛ فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین