پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
صفاتیان درباره اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به سازمان بهزیستی برای مصونیت معتادان در برابر کرونا افزود: شاید به ظاهر 10 میلیارد تومان رقم مناسبی باشد، اما این بودجه برای معتادان خیابانی با هزینه‌های متعدد رقمی نیست، بلکه به بیش از این بودجه نیازمند هستیم.
شعارسال: صفاتیان درباره اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به سازمان بهزیستی برای مصونیت معتادان در برابر کرونا افزود: شاید به ظاهر 10 میلیارد تومان رقم مناسبی باشد، اما این بودجه برای معتادان خیابانی با هزینه‌های متعدد رقمی نیست، بلکه به بیش از این بودجه نیازمند هستیم.
 
سعید صفاتیان، مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا و درمان‌گر اعتیاد، درباره کم‌وکیف خدمات‌رسانی به معتادان در روزهای کرونایی گفت: سازمان بهزیستی نخستین سازمانی است که در حوزه بهداشت و درمان و حمایت اجتماعی معتادان در کشور اقدام کرده است. از سال‌ 1382 به بعد نیز این سازمان در حوزه ساماندهی معتادان خیابانی وارد عمل شد.
 
به گفته او این سازمان نخستین سازمان در حوزه ساماندهی اعتیاد است، چون به تیم مناسب در زمینه خدمات‌رسانی به معتادان دسترسی دارد و هم ساختار آن تعریف شده است.
 
این درمان‌گر تاکید کرد: امروزه در جامعه شاهد بروز کرونا  هستیم. از سوی دیگر در بین معتادان به دلیل ضعف سیستم ایمنی و مشکلات تنفسی متعدد شرایط ریسک ابتلا به کرونا در بین مصرف کنندگان موادمخدر به ویژه در بین معتادان خیابانی که از لحاظ تغذیه و بهداشتی وضعیت مناسب ندارند و در بسیاری از موارد نیز از مواضع قانونی فراری هستند؛ طبیعتا مشکلات متعدد را برای معتادان بوجود آورده است.
 
صفاتیان تاکید کرد: قبل از هر اقدام باید چگونگی مهار معتادان مورد بررسی قرار بگیرد. حال این سوال مطرح است که چه تعداد معتاد خیابانی در کشور وجود دارد؟ باید دانست به این سوال با توجه به تعاریف مختلف در مورد معتادان خیابانی پاسخ داده می‌شود.

او ادامه داد: مدیریت معتادان متجاهر نیازمند بودجه‌های کلان است. در وضعیت کنونی انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه در این باره یک بودجه مناسب لحاظ کند.
 
مسئولیت معتادان با سازمان‌های مردم نهاد
 
مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی گفت: در واقع این سازمان اقدامات را برون سپاری کرده است، چون بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد با سازمان بهزیستی همکار می‌کنند و نگرش این سازمان سپردن کار به دست سازمان‌های مردم نهاد است.
 
صفاتیان ادامه داد: بودجه به سازمان بهزیستی از سوی این سازمان به استان‌ها و از طریق استان‌ها به سازمان‌های مردم نهاد منتقل می‌شود تا بتوان در اسرع وقت اقدام کرد. باید پروتکل برای ساماندهی بیماران کرونایی در مصدونیت برابر کرونا لحاظ شود. حال این سوال مطرح است که وزارت بهداشت باید در این زمینه پروتکل بنویسد یا سازمان بهزیستی باید در این  قضیه وارد عمل شود؟ باید دانست برای ساماندهی معتادان بودجه، نحوه انتقال بودجه، زیرساخت‌ها و چگونگی فعالیت در این زمینه باید مدنظر قرار بگیرد.
 
به گفته او تمامی اقدامات برای معتادان در اختیار سازمان بهزیستی نیست، بلکه ساماندهی آنها در اختیار پلیس، درمان و بستری معتادان در مراکز درمانی بر عهده سازمان قضائی و خروج  معتادان پس از درمان از مراکز درمان باید به دستور قاضی انجام بگیرد.
 
این درمان‌گر تاکید کرد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تمامی این اقدامات باید تحت مسئولیت کمپ‌ها اعمال شود، تا از روند بروکراسی اداری کاسته شود.
 
مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ادامه داد: اگر در ابتدا  قوانین به نحوی طراحی می‌شد که فرد معتاد  بعد از دستگیری به سیستم قضایی منتقل و خروج او بر عهده سازمان بهزیستی بود، می‌توانستیم شاهد اقدامات موفقیت‌آمیز باشیم.
 
 صفاتیان گفت: با توجه به بودجه و ظرفیت‌های موجود بیش از این نمی‌توان از سازمان بهزیستی در ارائه خدمات انتظار داشت.
 
بودجه کلان برای رسیدگی به معتادان لحاظ شود
 
این درمان‌گر درباره اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به سازمان بهزیستی برای مصونیت معتادان در برابر کرونا افزود: اگر میانگین معتادان خیابانی 60 هزار نفر باشد، مبلغ بودجه برای مهار کرونا در بین معتادان اندک است.
 
صفاتیان گفت: بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان بازوی بهزیستی توان مالی ندارند تا خرج 300 تا 500 نفر را در داخل مراکز درمان پرداخت کنند.
 
حضور یا عدم حضور معتادان در مراکز درمان
 
او تاکید کرد: حضور یا عدم حضور معتادان خیابانی در مراکز ترک اعتیاد به دلیل شیوع کرونا مسائل متعدد به دنبال دارد، چون اگر فرد کرونا داشته باشد، به دیگر افراد نیز منتقل می‌شود. باید بررسی شود، کشورهای پیشرفته دنیا برای مهار کرونا چه اقداماتی انجام داده‌اند تا بتوان در این زمینه موفق عمل کنند.
 
مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی در پایان گفت: به باور بنده شاید به ظاهر 10 میلیارد تومان رقم مناسبی باشد، اما این بودجه برای معتادان خیابانی با هزینه‌های متعدد رقمی نیست، بلکه به بیش از این بودجه نیاز دارد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار:   17 فروردین    1399،کدخبر  : 983868  ، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
این بودحجه رو دولت داشته باشه هم یارانه میده به مردم به این قشر چیزی نمیرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین