پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
این روز‌ها تصاویری از حضور معتادان متجاهر در مناطقی از تهران منتشر شد همچنین برخی از اهالی رسانه از سرگردانی معتادان در برخی از ترمینال‌های تهران در ساعات اولیه صبح و بعد از بسته شدن گرمخانه‌ها خبر دادند. موضوعی که مساله بی‌سرپناه ماندن این افراد و افراد بی‌خانمان فاقد اعتیاد را در شرایط انتشار ویروس کرونا پررنگ می‌کند.

شعارسال: این روز‌ها تصاویری از حضور معتادان متجاهر در مناطقی از تهران منتشر شد همچنین برخی از اهالی رسانه از سرگردانی معتادان در برخی از ترمینال‌های تهران در ساعات اولیه صبح و بعد از بسته شدن گرمخانه‌ها خبر دادند. موضوعی که مساله بی‌سرپناه ماندن این افراد و افراد بی‌خانمان فاقد اعتیاد را در شرایط انتشار ویروس کرونا پررنگ می‌کند.
 
 تاسیس گرمخانه از سوی شهرداری برای افراد بی‌سرپناهی که بخش عمده‌ای از آنان را معتادان بی‌سرپناه تشکیل می‌دهند و بخشی نیز شامل افراد بی‌سرپناه فاقد اعتیاد است راهکاری بود برای حفاظت از افراد بی‌سرپناه در طول شب که معمولا خطرات بیشتری در دل خود دارد همچنین تمهیدی بود برای طی کردن شب‌های سرد سال که افراد بی‌سرپناه را در معرض یخ‌زدگی و مرگ در اثر سرما قرار می‌داد.
 
همزمان با شیوع  ویروس کرونا، مراکز ماده ۱۶ به دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر و تاکید وزارت بهداشت تعطیل و بخشی از زندانیان کشور نیز با تصمیم سازمان زندان‌ها ترخیص شدند. هر دو این تصمیمات به دلیل نبود شرایط لازم برای فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام مراقبت‌های بهداشتی ضروری در این مراکز اتخاذ شد. سرازیر شدن معتادان متجاهر و زندانیانی که خانه و خانواده‌ای به عنوان سرپناه نداشتند به خیابان‌ها مساله در نظر گرفتن سرپناه برای این افراد را در راستای محافظت از آن‌ها در برابر ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال آن مطرح می‌کند.
 
در این بین به نظر می‌رسد تنها مامنی که این افراد می‌توانند در شرایط فعلی روی آن حساب کنند، همان گرمخانه‌های شهرداری است. اما نکته این است که آیا این گرمخانه‌ها ظرفیت و امکانات لازم برای حمایت از این افراد را که حالا تعدادشان چند برابر شده است دارد؟
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری رویداد 24    ،تاریخ انتشار:  18  فروردین    1399،کدخبر  209779  ،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین