پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۶۹۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کیوان کاشفی با بیان اینکه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی منطقی‌ترین راه برای کاهش ضرر و زیان ناشی از شیوع کروناست، گفت: می‌توان با کمک این منابع ۶ ماه اقساط واحدهای تولیدی را بدون تشریفات بانکی و اداری پرداخت کرد.کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در برهه کنونی منطقی‌ترین راه برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و مردم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است. استفاده از منابع صندوق برای حمایت از پیامد‌های اقتصادی باید به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم انجام شود.

شعار سال: کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در برهه کنونی منطقی‌ترین راه برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و مردم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است. استفاده از منابع صندوق برای حمایت از پیامد‌های اقتصادی باید به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم انجام شود.

وی بیان کرد: در شیوه مستقیم نیازمند آن هستیم که مبلغی به خانوار‌ها و واحد‌های اقتصادی به‌صورت نقدی پرداخت شود تا دغدغه معیشتی آن‌ها کاهش یابد. در شیوه غیرمستقیم نیز باید حمایت‌هایی برای واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شود، برای مثال واحد‌هایی که تا بازه زمانی خاصی تعدیل نیرو نداشته باشند حدود ۶ ماه حق بیمه با استفاده از این منابع پرداخت شود تا آن‌ها دیگر دغدغه حق بیمه نداشته باشند و صرفا بتوانند به پرداخت حقوق کارکنان خود بیندیشند.

کیوان کاشفی افزود: به علاوه می‌توان با کمک این منابع ۶ ماه اقساط واحد‌های تولیدی را بدون تشریفات بانکی و اداری پرداخت کرد تا بنگاه‌ها دیگر دغدغه این موضوع را نیز نداشته باشند. اما تجارب گذشته نشان می‌دهد وقتی قرار است منابعی برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته شود عمدتا به واحد‌های بزرگ و شرکت‌های خصولتی می‌رسد و بنگاه‌های کوچک و متوسط کمترین بهره را از آن می‌برند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر قرار است منابعی برای حمایت از واحد‌های اقتصادی در نظر گرفته شود حتما باید به بنگاه‌های خرد و کوچک نیز منابع تزریق شود؛ بنابراین مجلس باید بر هزینه‌کرد منابع نظارت مستقیم و جدی داشته باشد تا بتوانیم با کمترین صدمه از این بحران عبور کنیم.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 19 فروردین    99، کد خبر:   2129710، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
تو این صندوق با این همه هزینه ای که ازش میشه مگر دیگه پولی هم هست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین