پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مذاکره و توافق با چین برای تهیه و به کارگیری نخستین دستگاه امحا و بی خطرسازی پسماند بیمارستانی با ظرفیت یک تن در ساعت خبر داد.

شعار سال: صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در اولین نشست خبری آنلاین سال ۹۹ با اشاره به اقدامات این سازمان درخصوص جمع آوری پسماند و حفاظت از سلامت پاکبان‌ها گفت:

از بهمن ماه سال گذشته، که تولید پسماند روزانه به ۴۸۰۰ تن در آرادکوه رسید که ۲۳۰۰ تن کمپوست می شد، به دلیل پیدایی ویروس کرونا و قطع تفکیک زباله، شاهد آمار ۷هزارتن در روز هستیم.

وی افزود: در واقع یک ماه و بیست روز است که ما پسماند را بدون تفکیک جمع آوری و دفن می کنیم و هیچ پروسه تفکیک و تبدیل کمپوست صورت نمی گیرد.

علیپور اضافه کرد: بحث دوم ما مربوط به ضدعفونی کردن سطح شهر به همراه سازمان آتش نشانی است که به صورت روزانه توسط ۶۰اکیپ سازمان انجام می شود؛ ضمن اینکه ما هر روز بحث ضدعفونی کردن و شست و شوی ۱۱ ایستگاه میانی، خودروهای حمل پسماند و آرادکوه را هم داریم.

 
 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به موضوع زباله های بیمارستانی نیز گفت: در بهمن سال گذشته، پسماندهای پزشکی روزانه ۷۰تن بوده است، اما این آمار هم به روزانه ۱۱۰تن رسیده که بسیار پرریسک است؛ در این زمینه ما با سختگیری ها و توجه به همه پروتکل های مربوط به پوشش ایمن، دفن این زباله ها را با شرایط ویژه داریم.

علیپور در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکرات برای ورود دستگاه چینی بی خطرسازی پسماند بیمارستانی گفت: پیرو مذاکرات شهردار تهران و سفیر چین، مقرر شد این دستگاه که با روش ماکرو ویو پسماندهای پرخطر بیمارستانی را بی خطر می کند، وارد تهران شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی توضیح داد: پسماندهای بیمارستانی با روش اتوکلاو بی خطر و پکیج می شوند، اما با توجه به حساسیت در خصوص بیمارستان های ویژه بیماران کرونایی و احتمال نقص در سیستم بی خطرسازی در برخی بیمارستان ها، ضرورت ورود این دستگاه وجود دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری 55 آنلاین،تاریخ انتشار:23فروردین1399،کد خبر:145493،www.55online.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
متاسفانه در حوزه پسماند یکی از بزرگترین تولید کنندگانیم در حالی که در امحا اون بسیار عقب افتاده ایم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین