پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
شیوع کرونا سبب تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد اما بسیاری از مراکز علمی تلاش کردند با بهره گیری از فضای مجازی مانع تعطیلی فعالیتهای آموزشی و علمی مجموعه خود شوند.
شعارسال: شیوع کرونا سبب تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد اما بسیاری از مراکز علمی تلاش کردند با بهره گیری از فضای مجازی مانع تعطیلی فعالیتهای آموزشی و علمی مجموعه خود شوند.
 
حوزه‌های علمیه کشور و دفاتر مراجع معظم تقلید نیز از این امر مستثنی بود. دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی یکی از این مراجع است که با بهره گیری از فرصت فضای مجازی تلاش کرده رابطه این مرجع تقلید را با شاگردان و مقلدانش حفظ کرده و فعالیتهای علمی خود را گسترش دهد.
 
محمد حسین کاظمی مسئول بخش استفتائات مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام و از اعضای دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی در گفت‌وگو با شفقنا به توضیح فعالیتهای این دفتر در دوران کرونا پرداخت.
 
دفتر چه فعالیت هایی در دوران کرونا انجام می دهد؟ اصولا دفتر باز است یا بسته؟
 
با گسترش این بیماری فعالیت دفتر بصورت حضوری بسیار محدود و جلسات علمی  و دیدارهای معظم له و همچنین مجالس ایام شهادت و میلاد تعطیل شد و سعی گردید که فعالیتهای دیگر تا آن جا که ممکن است غیرحضوری باشد.
 
سامانه تلفنی دفتر معظمٌ له به شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۰۳۲۱، سامانه پیامکی به شماره۵۰۰۰۱۰۴۰ و بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی به آدرس  q-zanjani.ir پاسخگوی پرسش‌های مقلدان است. همچنین پرداخت وجوهات شرعی از طریق بخش وجوهات سایت قابل انجام است.
 
با تعطیلی دروس خارج، آیا مقوله تحقیق و پژوهش هم کنار رفته یا انجام می شود؟
 
روشن است که پژوهش و تحقیق هیچگاه تعطیل بردار نیست. معظم له حتی در ایام سال تحصیلی سفارش میفرمودند که از فرصتها  به نحو احسن استفاده شود و طلاب عزیز، فرصت های پیش آمده را برای انجام پژوهش و کارهای عقب مانده غنیمت بشمارند. در این ایام نیز علاوه بر اینکه بسیاری از دروس سطح عالی و خارج در حوزه علمیه بدون وقفه از طریق فضای مجازی دنبال شده است، فرصت بیشتری نیز برای تحقیق و پژوهش و همچنین مطالعات جانبی فراهم آمده است.
 
با توجه به ایام تبلیغی پیش رو و همزمان شدن آن با کرونا، آیا تدابیر خاصی اندیشیده شده است؟
 
با عدم امکان برقراری مجالس و تجمعات متداول، می توان از ظرفیت فضای مجازی در راستای نشر احکام و معارف بهره برد. نیاز کنونی جامعه به معارف تبیین شده از جانب حضرات معصومین علیهم السلام و وعظ و ارشاد و تذکر، اگر از ایام دیگر بیشتر نباشد، کمتر نیست و محققان و نویسندگان و اهل منبر باید با بیان شیوا و به روز و بهره مندی از ظرافت هنر خویش در این جهت تلاش نمایند
 
تا چه اندازه از فناوری های نوین برای ارائه سخنان و دروس مرجع عالی‌قدر استفاده می شود؟
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له و مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام و کانال های رسمی وابسته به این دو نهاد همچون گذشته فعالیت خود را ادامه می دهند و دروس و مقالات علمی و بیانات دیگر ایشان در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد.
 
 برنامه دفتر و حضرت آیت الله برای بعد از کرونا چیست؟
 
ان‌شاءالله با اتمام خطر گسترش بیماری و اعلام وضعیت عادی به فعالیت‌های پیشین ادامه خواهیم داد و  با برنامه ریزی تلاش می کنیم کاستی هایی که ممکن است در این ایام رخ داده باشد به نحو احسن جبران گردد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  شفقنا   ،تاریخ انتشار:  24 فروردین    1399،کدخبر  :923743   ،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
مراجع با توجه به سنشون باید بیشتر از همه مراقب باشن و مردم باید غیر حضوری تماس داشته باشن با مراجع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین