پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه تعارض منافع از موانع برقراری عدالت در نظام سلامت است که باید رفع شود به سازمان بازرسی کل کشور درخصوص بررسی علل عدم اجرای برخی قوانین دستور ویژه‌ای داد.

شعار سال: آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه در نشست با اعضای شورای عالی نظام پرستاری با تقدیر از زحمات و تلاشهای خالصانه پزشکان و جامعه پرستاری در مواجهه با ویروس منحوس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: جامعه پرستاری در خط مقدم برخورد با این ویروس بودند و در صیانت از سلامت مردم بسیار خوش درخشیدند.

وی با اشاره به تأسی جامعه پرستاری از حضرت زینب کبری(س) که الگوی این قشر است، گفت: جامعه پرستاری در کشور به دلیل تأسی از حضرت زینب کبری(س) که الگوی پرستاری برای جامعه بشری است هم از اخلاص برخوردار است و هم در حرکت حرفه ای خود تلاش مومنانه و خالصانه برای سلامت ، بهداشت و درمان بیماران دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سختی های کار پرستاری ادامه داد: این شغل، کاری است که عشق، ایمان و ایثار می طلبد .

وی تصریح کرد: کار پرستاران ما امروز همراه با عشق، ایمان، ایثار، گذشت و کار معرفتی و حرفه ای است.

آیت الله رییسی از پرستاری به عنوان حرفه ای که مکمل کار پزشکی و احیاگری است، یاد کرد و ادامه داد: پرستاران همراهی و مباشرت دائمی با بیمارانی که آسیب دیده جسمی هستند، دارند و این کار، کار بسیار مبارکی است که امروز پرستاران عهده دار آن هستند.

رییس قوه قضائیه با ذکر جهادگری های اقشار ملت در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم اهلبیت(ع) به الگوی جدیدی که بعنوان دفاع از سلامت ایجاد شده، اشاره کرد و افزود: الگوی جدیدی که از جهاد و مدافعان سلامت ارائه شد، امر مهمی است.

وی با بیان اینکه شهادت در دفاع و صیانت از سلامت مردم الگویی است که باید پاس داشته شود، بر تبیین بیشتر شاخصه های آن برای مردم تاکید کرد.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: آیندگان باید بدانند که عرصه پرستاری عرصه ایثار، ایمان، از خودگذشتگی و توجه به مردم است.

رئیس قوه قضاییه گفت: پرستاری به عنوان کاری همراه با عشق، ایثار، ایمان، معرفت و مهارت مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران نباید به خاطر سختی کار و کثرت مشغله دچار فرسودگی جسمی، روحی شوند، گفت: باید ساز و کار‌هایی ایجاد شود که روحیه پرستار برای خدمتگزاری در صیانت از سلامت حفظ شود.

آیت الله رئیسی افزایش سرانه پرستاران را که از سوی مهمانان این نشست مطرح شد، مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به تعداد تخت‌های بیمارستانی و الگو‌هایی که در این مورد در جهان ارائه شده، افزایش نیروی انسانی کارآمد، با مهارت و با نشاط در حوزه پرستاری مهم است.

رئیس قوه قضاییه عدالت در پرداخت‌ها به پرستاران را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: پرداخت عادلانه در رابطه با نظام پرستاری نکته بسیار مهمی است.

وی یادآور شد: جامعه ما باید مبتنی بر عدالت باشد و عدالت در نظام سلامت، هم در توزیع نیروی انسانی و هم توزیع امکانات نکته بسیار ضروری است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: نظام سلامت عادلانه ما ایجاب می‌کند در همه حوزه‌ها عدالت وجود داشته باشد و باید دنبال شود که این نقیصه به طور کامل رفع گردد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش پرستاران در کنار تیم پزشکی افزود: نقش پرستار در خدمت و در کنار تیم پزشکی باید به طور کامل دیده شود.

وی بر تقویت خدمت پرستاری در منزل اشاره کرد و ادامه داد: تقویت خدمت پرستاری در منزل باعث کاهش جدی هزینه‌ها و بسیاری از مرگ و میر‌ها و حفظ سلامت می‌شود.

آیت الله رئیسی یادآور شد: این موضوع در مقررات پیش بینی شده است و در عمل نیز نشان داده تجربه موفقی است که باید حتما تقویت شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به موضوع تعارض منافع که از سوی یکی از حضار مطرح شده بود، پرداخت و اظهار کرد: مسئله تعارض منافع در همه جا وجود دارد؛ ولی حتما باید به نفع عدالت حل شود.

وی تاکید کرد: در هر جا که تصمیم گیری و تصمیم سازی می‌شود، تعارض منافعی وجود دارد؛ اما عدالت نباید تحت الشعاع منافع قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در رابطه با پرداخت‌های معوقه پرستاران که در این جلسه مطرح شد، بر پیگیری آن تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اجرایی شدن سیاست‌های مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، تصریح کرد: حتما باید در جهت اجرایی شدن سیاست نظام سلامت حرکت کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: سیاست‌های نظام سلامت به ویژه در رابطه با نظام پرستاری که در حال حاضر به صورت قانون و مصوبه‌ای در اختیار همه است، باید اجرایی شود.
آیت الله رئیسی به سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با عدم اجرای قوانین حوزه پرستاری ماموریت داد و گفت: نسبت به قوانین حوزه پرستاری که اجرا نشده یا به صورت کامل اجرا نگردیده است، سازمان بازرسی ظرف حداکثر ۴ ماه با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری و موانع بر سر راه آن را مشخص کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: قابل قبول نیست که مجلس قانونی را تصویب کند و اجرایی نشود؛ لذا باید موانع شناسایی شود و سازمان بازرسی کل کشور با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری و گزارش کنند تا اقدامی در مورد آن صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: در رابطه با یکسری از مسائلی که پرستاران با آن مواجه هستند و ادعا دارند که حق قانونی آن‌ها ضایع شده و به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند، دیوان باید موضوع را پیگیری کرده تا به صورت رای وحدت رویه حقوق پرستاران تضمین شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی، سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کنند.

ادامه دارد...

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 28 فروردین 99، کد مطلب: 13990128000285: www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین