شعارسال: لعیا جنیدی در مورد تاکید رییس‌جمهور مبنی بر اینکه هیچ دانشجوی ستاره‌داری نباید وجود داشته باشد و اینکه آیا در صورت وجود دانشجویان ستاره‌دار و بازمانده از تحصیل، آنها می‌توانند از طریق معاونت حقوقی رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کنند گفت: مخاطب این جریان وزارت علوم است و تاکنون مطلبی در این زمینه در معاونت حقوقی مطرح نشده و چیزی هم نیامده است.

وی تاکید: اگر وزارت علوم یک استعلام از معاونت حقوقی بگیرد و توضیح دهد که دلایل این امر چه بوده و چه نبوده است، ما با بررسی قانونی پاسخ می‌دهیم که آیا مبنایی برای این کار وجود دارد یا خیر.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال اگر وزارت علوم پیگیر کار این دانشجویان نشد آنان می‌توانند به معاونت حقوقی امیدوار باشند که مشکلات‌شان برطرف می‌شود یا خیر، عنوان کرد: رئیس جمهور در این خصوص به وزیر علوم دستور داده‌اند و از طرفی هم بعید می‌دانم که وزارت علوم وضعیت این دانشجویان را پیگیری نکند.

جنیدی خاطر نشان کرد: دستور رئیس جمهور صریح و روشن بوده است و آقای غلامی حتما پیگیری خواهند کرد و ما نیز همه با ایشان همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص لایحه‌هایی که از سوی معاونت حقوقی به دولت فرستاده شده است گفت: چهار لایحه‌ای که در نخستین همایش حقوق شهروندی نام برده‌ام به طور کامل به دولت فرستاده شده‌اند و همگی آنان در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گرفتند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: البته در خصوص لایحه شفافیت اقتصادی باید بگویم یک درفش آن را به دولت فرستادیم و هفته آینده درفش نهایی را می‌فرستیم.

وی ادامه داد: مسئولیت موسسات عمومی، مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی، شفافیت اقتصادی و نهاد ملی حقوق بشر و حقوق شهروندی چهار لایحه‌ای است که ما به دولت فرستاده‌ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری الف، تاریخ انتشار 2 دی 96، کد خبر:3961001179 ، www.alef.ir