پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۷۱۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
ناظر گمرکات استان هرمزگان از ترخیص ۱۵۸ هزار تن کالای اساسی در سال جاری خبر داد و گفت: دسترسی آنلاین گمرک به انبار‌ها و ورود و خروج کالا در بندر مانع رسوب کالا می‌شود.
شعار سال: ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی ترخیص شد، اظهارداشت: بطور میانگین ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد ریال حقوق ورودی، عوارض و ... به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز بیش از ۱۵۸ هزار تن کالای اساسی از گمرک ترخیص شده است، بیان داشت: به دلیل شرایط خاصی که به منظور مقابله با ویروس کرونا در کشور حاکم شد سرعت کار و تسهیلات گمرک در راستای ترخیص کالا‌های بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ افزایش یافته و این روند ادامه دارد. در این مدت بیش از ۱۷۰۰ تن دستکش، ماسک، الکل و ژل ضد عفونی کننده از گمرک شهید رجایی ترخیص شده است.

اکبرپور در خصوص ترخیص کالا‌های بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم مقابله با تحریم‌های ظالمانه استکبار و همچنین حساسیت موضوع مقابله با اپیدمی ویروس کوید - ۱۹ اطلاع از میزان کالا‌های اساسی، بهداشتی ضد عفونی و بیمارستانی موجود در انبارها، و دسترسی آنلاین به آمار و اطلاعات از قبیل نوع و میزان کالا‌های اساسی ضروری است. گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور باید بطور کامل از کلیه ورود و خروج کالا‌ها مطلع باشد و از اینرو دسترسی آنلاین گمرک به تمامی انبار‌ها الزامی می‌باشد.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون گمرک صرفا در خصوص کالا‌های اظهار شده اطلاع دارد و در خصوص کالا‌هایی که حتی در محوطه گمرک هستند، ولی قبض انبار نشده اند اطلاعی ندارد. یکی از دلایلی که ایجاب می‌کند گمرک به صورت آنلاین به انبار‌ها دسترسی داشته باشد، ارائه آمار و اطلاعات به مسئولان ذیربط جهت تصمیم گیری‌های کلان و حساس کشور همچون برهه خطیر فعلی است.

وی در زمینه رسوب کالا در محوطه بندری و بعضا طولانی شدن تشریفات گمرکی اظهار داشت: گمرک در موضوع تجارت با ۲۵ سازمان همجوار تعامل می‌کند. گمرک شهید رجایی به عنوان بزرگترین گمرک کشور روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ کانتینر برای انجام تشریفات گمرکی در رویه‌های مختلف وارد می‌شود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: بعضا مشاهده می‌شود برخی سازمان‌های همجوار با ایجاد سامانه‌های جدید باعث توقف و معطلی و نیز سردرگمی مراجعین و صاحبان کالا در امر تشریفات ترخیص گردیده که این امر منجر به بروز تاخیر در روند کاری و همچنین در مواردی باعث خسارت به صاحب کالا می‌گردد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با تاکید بر اینکه ضروری است هر نوع ایجاد و اجرای سامانه‌های موازی با هماهنگی گمرک انجام پذیرد، گفت: چرا که عدم هماهنگی باعث سردرگمی و ترافیک و تحمیل هزینه‌های اضافی به صاحبان کالا می‌شود و در نهایت این فشار به مصرف کننده نهائی که مردم باشند وارد می‌شود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: کارکنان واحد‌های اجرائی گمرکات که در اقصی نقاط کشور به ویژه گمرکات مرزی بعنوان مرزبانان اقتصادی این مرز و بوم، بدون هرگونه وقفه و تعطیلی شبانه روزی در حال خدمت هستند. متأسفانه سطح حقوق و مزایای دریافتی کارکنان خدوم گمرک در مقایسه با سازمان‌ها و ارگان‌های همجوار بسیار پائین و ناچیز است. شایسته و بایسته است تمهیداتی در خصوص رفع این مهم و بالابردن سطح معیشت کارکنان گمرک اندیشیده و به مرحله اجرا در آید. تمامی این مباحث نیز به معاون اول رئیس جمهور نیز ارائه شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 30 فروردین 1399 ، کدخبر: 13990130000283 ، www.farsnews.com‏

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
الان جوری شده نشان موفقیت مدیران کشور شده صرفا تامین کالای اساسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین