پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
نزدیک به دو ماه پس از جریمه 120 هزار دلاری فدراسیون فوتبال از سوی AFC‌،مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون اعلام کرد که دیگر برای باشگاه‌های بدهکار مجوز صادر نمی‌شود.

شعار سال:نزدیک به دو ماه پس از جریمه 120 هزار دلاری فدراسیون فوتبال از سوی AFC‌، نبی دبیر فدراسیون اعلام کرد که دیگر برای باشگاه‌های بدهکار مجوز صادر نمی‌شود.

دومین نشست بررسی بدهی و پرونده‌های بین‌المللی باشگاهها روز گذشته با حضور دبیرکل فدراسیون فوتبال و نمایندگان باشگاهها برگزار شد. در این نشست که علاوه‌بر نبی، محمود شیعی عضو هیئت‌رئیسه، مسئولان کمیته‌های مربوطه در فدراسیون فوتبال همچنین فرهاد حمیداوی مدیرعامل و مالک باشگاه شهر خودرو و نمایندگان باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و رایکای بابل برگزار شد، علاوه‌بر بررسی بدهی و پرونده‌های بین‌المللی باشگاه‌ها موضوعات مرتبط با نحوه انعقاد قرارداد، جذب بازیکن، دریافت پرونده مجوز حرفه‌ای مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
نبی دبیر فدراسیون فوتبال در این نشست اظهار داشت: حل موضوع بدهی‌های داخلی و بین‌المللی یکی از شروط دریافت مجوز حرفه‌ای است که کمیته صدور مجوز طبق دستورالعمل و مقررات با دقت در این خصوص مستندات مربوطه را پیگیری می‌کند و در صورتی که این‌گونه مشکلات حل نشود، دیگر امکان صدور مجوز وجود نخواهد داشت. در این صورت اگر باشگاهی موفق به دریافت مجوز نشود، حتی با کسب عنوان قهرمانی لیگ امکان حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: در این جلسات می‌تواند نکاتی مطرح شود که به روند فعالیت باشگاه‌ها و کاهش مشکلات آنها کمک کند. از جمله موضوعات مهم دقت‌نظر در نحوه انتخاب و جذب بازیکن خصوصاً استخدام بازیکنان خارجی و رعایت قانون در تنظیم قرارداد است. باشگاه‌ها باید به شکلی در این حوزه عمل کنند که کمترین آسیب و مشکلات را در پیش داشته باشند و بتوانند به تعهدات خودشان در قرارداد عمل کنند. از جمله توصیه‌های اثربخش انعقاد قرارداد ریالی است که می‌تواند بسیاری از این موارد اختلافات و شکایات به دلیل عدم انجام تعهد را رفع کند.


جریمه 120 هزار دلاری از سوی AFC
این اظهارات مهدی محمد نبی در شرایطی مطرح شد ششم اسفندماه سال 1398 فدراسیون فوتبال ایران به اتهام صدور مجوز حرفه‌ای نادرست برای نمایندگانش به منظور حضور در لیگ قهرمانان آسیا، از سوی AFC مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه شد.
در حکمی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد، آمده بود: «فدراسیون فوتبال طبق بندهایی از قوانین اخلاق و انضباطی AFC مبلغ ۱۲۰ هزار دلار جریمه شد. ۸۰ هزار دلار از این مبلغ تا دو سال آینده به حالت تعلیق درآمده است و در صورت تکرار تخلف، فدراسیون فوتبال موظف به پرداخت آن خواهد بود و در صورت تکرار چنین تخلفی، مجازات شدیدتری برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته خواهد شد. فدراسیون فوتبال باید در ۳۰ روز آینده اقدامات غیرقانونی خود را حل و فصل کند.»
فدراسیون‌های عضو AFC باید هر سال مجوز حرفه‌ای نمایندگان خود را بررسی و صادر کنند. در سال ۲۰۱۹ فدراسیون فوتبال این مجوز را برای تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و ذوب آهن صادر کرد.مجوز حرفه‌ای تیم‌ها بعد از بررسی پنج معیار اصلی شامل مسائل ورزشی، اداری و پرسنلی، حقوقی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها و استادیوم صادر می‌شود.
در صدور این مجوز، شرایط برگزاری مسابقات، دیدارهای تیم‌های پایه، قراردادها، شرایط تجاری و اقتصادی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها بررسی می‌شود. در حالی این مجوز سال 97 برای هر چهار تیم ایرانی صادر شد که فدراسیون فوتبال عربستان مجوز حرفه‌ای دو نماینده خود را صادر نکرد و تنها با دو نماینده در این رقابت‌ها حاضر شد.


آمار باشگاه‌ها در پرونده‌های فیفا تلخ است
در نشستی که دیروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد، شیعی عضو هیئت‌رئیسه و اسدی مدیر دپارتمان بین‌المللی فدراسیون فوتبال نیز نظرات خود را در این باره مطرح کردند. شیعی در این باره گفت: یکی از اهداف این جلسه آسیب شناسی مشکلات فوتبال کشور در این حوزه است و به عقیده من باشگاهها باید در جذب بازیکن خصوصا بازیکن و مربی خارجی دقت نظر بیشتری داشته باشند. ما هم در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین سازمان لیگ تلاش می‌کنیم تدابیر مناسبی برای کمک به باشگاهها در این خصوص داشته باشیم و اقدامات موثری صورت پذیرد که منجر به کاهش مشکلات حقوقی باشگاهها خصوصا در عرصه بین‌المللی شود.
حمیرا اسدی مدیر دپارتمان بین‌المللی فدراسیون فوتبال در این جلسه با اشاره به تعداد قابل توجه پرونده شکایت‌ها از باشگاههای ایرانی در فیفا گفت: فوتبال ایران قطعا دارای برند و اعتبار قابل توجه و ارزشمندی در قاره آسیا است با این وجود متاسفانه تعدد پرونده شکایات در کمیته انضباطی فیفا به وجهه فوتبال ایران آسیب می‌زند. لازم است در هنگام عقد قرارداد از وجود کارشناسان حقوقی استفاده شود و با توجه به اقدامات پیشگیرانه مشکلات احتمالی موجود در هر قرارداد کاهش پیدا کند. همچنین در دعاوی و پرونده‌ها از وکلای باتجربه و توانمند همین‌طور مستندات و مدارک به خوبی استفاده شود تا شاهد موفقیت و پیروزی باشگاههای ایرانی در این دعاوی باشیم. بسیار تلخ است که بگوییم آمار خوبی در این بخش نداریم و لازم است در چنین جلساتی به این موضوعات رسیدگی شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:1اردیبهشت1399،کد خبر:186223،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
اگر این تصمیم قطعی بشه نصف لیگ ایران باید بخوابهالبته بیشتر از نصف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین