پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک اظهار كرد ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی است .
شعار سال : عون نکویی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آذینی افزود : فصل کشت نشاء گوجه فرهنگی در شهرستان سیریک از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک تصریح نمود: عملیات انتقال نشاء گوجه فرنگی از خزانه به زمین های اصلی در شهرستان از اوایل مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

نکویی خاطرنشان کرد: برداشت گوجه فرنگی در شهرستان سیریک از نیمه دوم دی ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

این مسئول ابراز داشت: مهمترین ارقام کشت گوجه فرنگی در شهرستان متین ۱ و ۲ ، سانسی و پی اس است.

نکویی اضافه کرد: مهمترین مناطق کشت گوجه فرنگی در شهرستان سیریک روستاهای مهمانی ، سرزه ، گوجگ ، پاراف ، سردرنگ ، گرائیگ ، شهید مردان ، روتان ، کنارجو ، محملیان ، گچینه و پالور است.

مدیر جهادکشاورزی با بیان اینکه برای کمک به رونق توسعه و بهبود کشاورزی تسهیلات و تجهیزات کشاورزی به کشاورزان در نطر گرفته ایم اظهار داشت: این خدمات شامل تسهیلات ، خرید تراکتور ، خرید ادوات و تجهیزات کشاورزی ، برق دار کردن زمین های کشاورزی ، به منظور بهینه آب ، صرفه جویی و کاهش هزینه های کشاورزان است.

نکویی یادآور شد: پیش بینی می شود با توجه به رعایت نکات ترویجی کارشناسان کشاورزی ، کنترل آفات ، استفاده از آبیاری قطره ای ، استفاده از کودهای حیوانی از هر هکتار اراضی گوجه فرنگی در شهرستان ۳۰ تن محصول برداشت شود که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش محصول داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت: گوجه فرنگی یکی از سیزی های مهم است که به لحاظ داشتن ویتامین A , C و مواد غذایی نقش مهمی در سلامتی افراد در جامعه ایفا می کند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سیریک اضافه کرد: در هر هتکار از اراضی کشاورزی شهرستان بیش از ۱۲ هزار بوته نشاء گوجه فرنگی کشت خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت سیریک، تاریخ نشرخبر : 12 آبان 1394 کد مطلب : - www. azini.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین