پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ۲۰ شهریورماه نیروگاه هسته‌ای ۱ و ۲ بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

شعارسال: علی اکبر صالحی چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به اقدامات در زمینه موضوعات هسته‌ای اظهار داشت: 20 شهریورماه نیروگاه هسته‌ای 1 و 2 بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: کلنگ‌زنی نیروگاه 1 و 2 بوشهر با اعتباری بیش از 10 میلیارد دلار از پروژه‌های مهم کشور بوده و مقطع تاریخی مهمی برای کشور به شمار می‌رود که این امر نشان‌دهنده رشد مطلوب صنعت هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: صنعت هسته‌ای ایران هیچ‌گاه با رکود مواجه نخواهد شد، این در حالی است که طی 10 سال آینده رقم‌های هنگفتی از بودجه کشور صرف پروژه‌های هسته‌ای و اقداماتی براساس منفعت عمومی مردم خواهد شد.

صالحی درباره مشارکت صنایع در پروژه‌های هسته‌ای گفت: براساس شاخص‌های فنی به هر میزانی که صنایع در ساخت تجهیزات پروژه‌های هسته‌ای مشارکت کنند، کشور روسیه از شرکت‌های داخلی استفاده خواهد کرد و براساس ارزیابی‌ها صنایع ایران مشارکت 30 درصدی دارند.

وی بیان کرد: با ساخت نیروگاه‌های 1 و 2 بوشهر سالانه 22 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی و از تولید 14 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال جلوگیری می‌شود که در مسائل زیست‌محیطی نقش به‌سزایی دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ساخت بیمارستان هسته‌ای نیز در دستور کار بوده و اقدامات اولیه و مطالعاتی آن انجام شده که یکی از پروژه‌های بزرگ کشور با اعتبار 300 میلیون یورو به شمار می‌رود.

صالحی از ظرفیت تولید سالانه 20 تن آب سنگین در کشور خبر داد.

وی بیان کرد: خلوص آب سنگین تولیدی در کشور به 99.95 درصد افزایش یافته، این در حالی است که برای مصارف هسته‌ای خلوص 99.75 درصد نیز قابل قبول است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تمایل کشورهای اروپایی نسبت به خرید آب سنگین از ایران، خاطرنشان کرد: کشور توسعه‌یافته ایران دو کالای استراتژیک شامل آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را با کیفیت مطلوب به دنیا عرضه می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11شهریور1395، کدخبر: 1175247: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین