پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
جلسه دفاع پایان نامه نرگس خلوجینی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره با عنوان «آسیب شناسی سیاستگذاری کوچ کاربران از پیام رسان خارجی به پیام رسان داخلی» به صورت مجازی برگزار شد. این پایان نامه با راهنمایی دکتر یوسف خجیر و مشاوره دکتر سمیه لبافی انجام شد و داوری آن را دکتر سیاووش صلواتیان و دکتر جواد صادقی جعفری برعهده داشتند.
شعار سال: پایان نامه «آسیب شناسی سیاستگذاری کوچ کاربران از پیام رسان خارجی به پیام رسان داخلی» توسط نرگس خلوجینی دانشجوی مدیریت رسانه در مقطع کارشناسی ارشد نوشته شد که با هدف شناسایی آسیب‌های سیاست گذاری فرآیند کوچ کاربران از پیام رسان‌های خارجی به پیام رسان‌های داخلی، به بررسی نقاط ضعف و قوت و عوامل ایجاد آسیب‌ها در سیاستگذاری فرآیند کوچ کاربران با تاکید بر کوچ از تلگرام به سروش پرداخت.

این دانشجوی مدیریت رسانه در بخش ادبیات نظری تحقیق، مروری بر زمینه‌های سیاست گذاری رسانه‌های نوین و پیام رسان‌های اجتماعی داشته و پیشینه‌ی این موضوع در سایر تحقیقات را مورد بررسی قرار داده است.

علاوه بر آن چارچوب مفهومی این پژوهش، با مطالعه پیشینه‌های پژوهشی داخلی و خارجی در این حوزه و برگرفته از مدل PPM بر اساس مضامین استخراج شده از نظریه‌ها بنا شده است. در ادامه این محقق ۲۵ «مصاحبه عمیق» با نخبگان در حوزه پیام رسان‌های اجتماعی داخلی برای درک چالش‌های موجود در میان سیاست گذاران و آشنایی با نوع رویکرد‌ها و آسیب شناسی سیاست گذاری‌ها انجام داده که داده‌های اصلی این پژوهش را فراهم کرده است.

خلوجینی در این پایان نامه برای رسیدن به یک تحلیل نظام‌مند و مفید، داده‌ها را با روش «تحلیل مضمون» پردازش کرده تا نتایج قابل اعتمادی احصا شود. ترکیب مضامین فراگیر پژوهش با مدل مفهومی PPM عوامل ترغیب کننده، عوامل مداخله گر وعوامل بازدارنده در سیاست گذاری کوچ کاربران به پیام رسان‌های داخلی را ارائه می‌دهد.

عوامل ترغیب کننده عبارتند از؛ امنیت دیتا در پیام رسان‌های داخلی، تعامل میان سازمان‌های دولتی و پیام رسان‌های داخلی و سپردن خدمات به پیام رسان‌های داخلی، لزوم حمایت از افراد خلاق و ایده‌های نو در حوزه فناوری پیام رسان‌های داخلی، لزوم حمایت دولت از پیام رسان‌های داخلی، تاثیر مثبت اثر شبکه‌ای در ترغیب کاربران، تعامل مثبت میان پیام رسان و کاربر، ایجاد پیام رسان‌های داخلی تخصصی با توجه به نیاز کاربر، تفکر ایجاد یک پلتفرم جامع در میان سیاست گذاران، تشکیل شبکه نامتمرکز میان پیام رسان‌های برای استفاده از ظرفیت همه آنها، اعتماد سازی از طرف پیام رسان داخلی برای کاربر و مدیریت محتوای مفید و مورد علاقه کاربر در پیام رسان‌های داخلی.

علاوه بر آن غلبه نگاه مالکانه به رسانه‌های نوین و مردمی در سیاستگذاری‌های کوچ، یکپارچه نبودن زیر ساخت‌های مورد نیاز کوچ، اجرای ناقص و بد سیاست گذاری‌ها، بی اعتمادی به محصولات و خدمات داخلی در لایه‌های مدیریتی و مردم، سازمان و مدل کسب و کار کامل پیام رسان‌های داخلی، تاخیر پیام رسان‌ها در ورود به بازار پیام رسان‌ها و لزوم سرمایه گذاری در پیام رسانه‌های داخلی از عوامل مداخله گر در این پژوهش هستند.

عوامل بازدارنده کوچ هم عبارتند از غلبه نگاه سخت افرازی و عدم توجه به پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی در سیاست گذاری‌های کوچ، عدم توجه به پژوهش‌ها در سیاست گذاری ها‌ی کوچ، سیاست گذاری منفعلانه و واکنشی نسبت به تکنولوژی‌ها و رسانه‌های نوین، استفاده از سیاست‌های سلبی و دستوری بجای سیاست‌های ایجابی، تعدد سیاستگذاران و ناهماهنگی در میان آنها، مالکیت و حمایت‌های انحصاری دولت از پیام رسان‌های داخلی، نقص‌های قانونی در حوزه پیام رسان ها، عدم نظارت و کنترل بر اجرای سیاست‌های کوچ، ضعف تبلیغات و برندینگ در پیام رسان‌های داخلی، ضعف فنی و باگ‌های برنامه نویسی در پیام رسان‌های داخلی، نقض حریم خصوصی کاربر در پیام رسان‌های داخلی، ضعف سواد رسانه‌ای در میان کاربران پیام رسان ها.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 496035   ، www. fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین