پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد جمعه، یک فروند موشک «زلزال 2» به تجمع مزدوران سعودی در شهر «نهم» در شمال شرق استان صنعا شلیک کردند.

شعارسال: یک منبع نظامی گفت: این موشک ساخت داخل با دقت کامل به هدف اصابت کرده است.

نیروهای یمنی روز گذشته موفق شدند یک خودروی نظامی متعلق به عناصر مزدور را در منطقه النحرین از توابع شهر «نهم» منهدم کنند و سرنشینان آن را به قتل برسانند.

یمن حمله به مواضع ارتش عربستان و مزدوران تحت حمایت این کشور را واکنشی به حملات علیه شهرها و مراکز غیرنظامی خود می داند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد از تاسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 12 شهریور 1395، کدمطلب: 82213950 (5536577) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین