پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
ستار هدایتخواه گفت: وزارت خارجه اگر بخواهد فعالانه عمل کند و تابع دیپلماسی رعب و انفعال نباشد باید سفیر آلمان را اخراج کند، اما با مشی و سیاست انفعال حاکم بر وزارت خارجه امید چندانی برای اخراج سفیر آلمان وجود ندارد.
شعار سال: نماینده سابق بویراحمد و دنا در خصوص جاسوس بودن سفیر آلمان و نوع اقدام وزارت اطلاعات گفت: در بدنه وزارت اطلاعات نیرو‌های دلسوز، توامند و ولایی وجود دارد، اما از زمان به عهده گرفتن منصب وزارت توسط آقای علوی این وزارت در بسیاری از عرصه‌ها منفعلانه عملکرده است.



هدایت خواه بیان کرد: وقتی تا بیخ گوش رئیس جمهور جاسوس مشاهده شده است، و وزارت اطلاعات که باید مراقبت داشته باشد، اما متوجه نمی‌شود، و وقتی شبکه‌های جاسوسی متعدد خارج از دستگاه‌های اطلاعاتی شناسایی می‌شوند، این موضوع نشان دهنده نوع مدیریت آقای علوی و استفاده نکردن از مدیریت قوی و توانمند وزارت اطلاعات در منطقه است، این مدیریت با اتخاذ سیاست‌های حاکم بر وزارت اطلاعات انگیزه‌های بسیاری از جوانان ولایی را برای فعالیت در چارچوب این موضوعات کم کرده است، یعنی حاشیه‌های امن برای عناصر و افراد از بین رفته است.



وی اضافه کرد: در گذشته رفتار سفیر انگلیس در خصوص سقوط هواپیمایی اوکرایی مشاهده شد، اما وزارت اطلاعات عکس العمل قوی از خود نشان نداد و در شرایط حاضر جاسوس بودن سفیر آلمان مطرح است، گذشته او نشان می‌دهد سابقه‌ای جاسوسی دارد، اما وزارت اطلاعات نسبت به این موضوع بی توجه است و این موضوع در اثر نوع مدیریت کنونی در وزارت اطلاعات است که نیرو‌های فعال، جوان و ولایی در وزارت دچار انزوا هستند.



هدایتخواه در پایان با اشاره به وظیفه وزارت خارجه در قبال سفیر آلمان گفت: وزارت خارجه اگر بخواهد فعالانه عمل کند و تابع دیپلماسی رعب و انفعال نباشد باید سفیر آلمان را اخراج کند، اما با مشی و سیاست انفعال حاکم بر وزارت خارجه امید چندانی برای اخراج سفیر آلمان وجود ندارد.
 

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت  1399 ، کدخبر: 157877  ، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین