پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد تند از اظهارات مقامات آمریکایی که گفته اند نیروهای ی.پ.گ به شرق فرات در سوریه عقب نشینی کرده اند، گفت: ترکیه به هیچ وجه به شکل گیری کریدور ترور در مرزهای جنوبی خود اجازه نخواهد داد.

شعار سال: اردوغان این مطلب را در دهمین روز عملیات نیروهای مسلح ترکیه در شهر جرابلس و حومه آن در قلمروی سوریه و پیش از حرکت به چین برای شرکت در یازدهمین نشست سران گروه 20 در شهر هانگزو این مطلب را عنوان کرد و گفت: تشخیص عقب نشینی پ.ی.د/ی.پ.گ (حزب اتحاد دمکراتیک یگان های مدافع خلق) از منبج به شرق رودخانه فرات با اظهارات کسانی در آمریکا و یا جای دیگر برای ترکیه حجت نیست و این را خود ترکیه باید تشخیص دهد.
ترکیه پ.ی.د/ی.پ.گ را دنباله پ.ک.ک و یک سازمان تروریستی می داند.
اردوغان اضافه کرد: هدف عملیات سپرفرات ترکیه برطرف کردن تهدیدات تروریستی از مرزهای ترکیه علیه شهروندان این کشور است. از جرابلس و سایر شهرهای مرزی سوریه به طور مرتب راکت و تیراندازی می شد و ترکیه نمی توانست بیش از این وضعیت را تحمل کند.
او تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند از ترکیه انتظار داشته باشد، به شکل گیری کریدور ترور در مرزهای جنوبی خود اجازه دهد. ما به هیچ وجه به چنین حرکتی اجازه نخواهیم داد. هر کس باید به روشنی این را بداند.
رئیس جمهوری ترکیه در خصوص عقب نشینی نیروهای ی.پ.گ/پ.ی.د از منبج گفت: 90 درصد این شهر را اعراب تشکیل می دهند. اکنون باجابجایی قومی می خواهند عناصر دیگری را در این شهر مستقر کنند که ی.پ.گ نیز یکی از این گروههاست. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با من به صراحت اعلام کرده بود که به چنین چیزی اجازه نخواهند داد.
اردوغان قرار است در حاشیه نشست سران گروه 20 دیدارهای دوجانبه ای با روسای جمهوری آمریکا، روسیه، چین و برخی از رهبران کشورهای اروپایی داشته و موضوع بحران سوریه را گفت و گو و اهداف و انگیزه های عملیات سپرفرات این کشور در خاک سوریه را تشریح کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 12 شهریور95 ، کد مطلب: 82214022: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین