پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۶۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
سعید سرکار دبیر ستاد توسعه زیست فناوری نانو گفت: ستاد توسعه فناوری نانو هم با فناوری و قابلیت‌هایی که داشت سهم خوبی در مقابله با کرونا انجام داد.ضدعفونی‌کننده‌های نانویی ماندگاری بالایی دارند و با توجه به اینکه شرکت‌های متفاوتی در این زمینه کار می‌کنند ماندگاری این مواد از ۱۲ ساعت تا ۷ روز است و تاییدیه این ضدعفونی‌کننده‌ها از وزارت بهداشت گرفته شده و روزانه حدود ۲۰۰ تن از این مواد بر پایه نانو تولید می‌شود.
شعار سال: دبیرستاد توسعه زیست فناوری نانو، گفت: در مواجهه با کرونا این ستاد در تولید ماسک‌های N۹۵، مواد ضدعفونی کننده نانو و دستگاه‌های تصفیه هوا که با تکنولوژی پلاسما محیط را ضدعفونی می‌کنند بسیار موفق عمل کرده است به طوری که در تولید ماسک ظرفیت صادرات این محصول را داریم.

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه زیست فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت‌های این ستاد در مقابله با ویروس کرونا، گفت: در مواجهه با ویروس کرونا هر حوزه‌ای متناسب با فعالیتی که دارد وارد عرصه مقابله با کرونا شد که ستاد توسعه فناوری نانو هم با فناوری و قابلیت‌هایی که داشت سهم خوبی در این رابطه انجام داد.

* تولید روزانه ۲۵۰ هزار عدد ماسک N۹۵ در کشور

وی افزود: تمرکز اصلی ستاد نانو روی ماسک‌های N ۹۵ بود که برای کادر درمان بسیار حیاتی بود. در شروع فعالیت حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می‌شد که جوابگوی کادر درمانی نبود؛ ولی با تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که صورت گرفت خوشبختانه در بازه زمانی کوتاهی موفق شدیم ظرفیت تولید ماسک را به بیش از ۲۵۰ هزار عدد در روز برسانیم.

دبیرستاد توسعه زیست فناوری نانو با بیان اینکه جزو سازندگان دستگاه‌های نانو الیاف در ایران هستیم، گفت: ماسک‌های N ۹۵ مبتنی بر تکنولوژی نانو الیاف برنامه‌ریزی شده‌اند، به طوری که پارچه‌های معمولی را با پوشش دادن نانو الیاف که ضخامتی کمتر از یک هزارم ضخامت تار مو دارند را با دستگاه‌هایی که ساخت ایران است پوشش می‌دهیم و پارچه معمولی را تبدیل به پارچه نانویی می‌کنیم که قابلیت فیلتراسیون ۹۵ درصد دارد.
تولید بومی مواد ضدعفونی کننده نانویی که تا هفت روز ماندگاری دارد

* ظرفیت صادرات ماسک N۹۵ را به کشور‌های اروپایی داریم

سرکار یادآور شد: شرکت‌هایی در این زمینه بودند که فیلتر‌های خودرو و نیروگاهی با تکنولوژی نانو الیاف تولید می‌کردند. با برنامه ریزی‌هایی که بین این شرکت‌ها انجام گرفت قرار بر این شد سفارشات با ۳ ماه تاخیر به دست مشتریان که در حوزه پتروشیمی فعال هستند برسد و ما خط تولید را برای تهیه پارچه‌های نانویی ماسک N ۹۵ تغییر کاربری دادیم که فوق‌العاده ظرفیت تولید کشور بالا رفت.

وی ادامه داد: دو دستگاه آماده برای صادرات تولید ماسک N۹۵ داشتیم که به سرعت به خط تولید اضافه کردیم؛ همچنین دو دستگاه دیگر که متوقف بودند را با یک برنامه فوق‌العاده سریع و همکاری هلال‌احمر به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار کردیم که به چرخه خط تولید ماسک N ۹۵ وارد شد. با چنین برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد ظرف ۱۰ روز کار فشرده تولید را روزانه به ۲۵۰ هزار عدد در روز رساندیم. خوشخبتانه موفق شدیم این ماسک‌ها را به وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها در شهرستان‌های مختلف برسانیم و امروزه به جایی رسیده‌ایم که ظرفیت صادرات این محصول را به کشور‌های اروپایی داریم.

دبیرستاد توسعه زیست فناوری نانو اضافه کرد: کشور‌های اروپایی، کشور‌های همسایه و آسیای جنوبی شرقی مثل اندونزی درخواست ماسک N۹۵ از ما دارند و امیدوارم بتوانیم با بعضی از این کشور‌ها صادرات را شروع کنیم.

تولید روزانه ۲۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده بر پایه نانو

سرکار افزود: در کنار ماسک‌های N۹۵ تولید مواد ضدعفونی کننده نانو را هم داشتیم که خوشبختانه در حال حاضر حدود ۱۲-۱۰ شرکت این محلول‌های ضدعفونی بر پایه مواد نانو را تولید می‌کنند.
تولید بومی مواد ضدعفونی کننده نانویی که تا هفت روز ماندگاری دارد

وی درباره مزیت این مواد ضدعفونی کننده‌ها، گفت: ضدعفونی‌کننده‌های نانویی ماندگاری بالایی دارند و با توجه به اینکه شرکت‌های متفاوتی در این زمینه کار می‌کنند ماندگاری این مواد از ۱۲ ساعت تا ۷ روز است و تاییدیه این ضدعفونی‌کننده‌ها از وزارت بهداشت گرفته شده و روزانه حدود ۲۰۰ تن از این مواد بر پایه نانو تولید می‌شود. اما ضدعفونی‌کننده‌های حاوی ۷۰ درصد الکل فقط سطوح را ضدعفونی می‌کنند، اگر باکتری ویروسی باشد آن را از بین می‌برند، تبخیر می‌شوند، ماندگاری ندارند و آلودگی‌های موجود را از بین می‌برند. اما اگر دوباره در معرض آلودگی قرار بگیرند دوباره آلوده می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۲۲۹۰۰۰۵۳۲، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
دانشمندان ایرانی توانمندی بالایی دارند.اگر حمایت بشوند قطعا در عرصه جهانی می درخشند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
خیلی خبر خوبییه این یعنی با کمترین هزینه و زمان بیشترین تایم محیط رو ضد عفونی کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین