پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که مقوله فرهنگ،با پول قابل تزریق نیست، گفت:مردم هر جا خودشان تشخیص دهند برای فرهنگ شان هزینه می کنند.

شعارسال : حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص شورای فرهنگ عمومی،اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی،یک نهاد سیاست گذار بوده که با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و همچنین نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی،زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شده است.

وی در زمینه فرهنگ عمومی و باورها و نبایدها،عنوان کرد:ارتباط و تناسب میان فرهنگ عمومی رایج در جامعه و فرهنگ رسمی که بر اساس ارزش ها و باورهای مردم توسط سیاست گذاران این عرصه تبیین می شود،می تواند شاخص و معیار مناسبی برای ارزیابی وضعیت فرهنگی جامعه و نیز میزان توفیق سیاست گذاران و راهبران حوزه فرهنگ در ارتقای سطح فرهنگی جامعه، تلقی شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:دغدغه جدی به مقوله فرهنگ ،نظام اسلامی را بر آن داشته تا نهاد شورای فرهنگ عمومی را تشکیل دهد.

حجت الاسلام لطفیان از بحث های فرهنگی، به عنوان مهمترین دل نگرانی های مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت:در راستای شورای فرهنگ عمومی می توان به رفع این دل نگرانی ها و دغدغه های فکری کمک کرد.

وی در خصوص برگزاری تعداد جلسات برگزار شده پیرامون شورای فرهنگ عمومی در استان،با بیان این که این شورا در استان، دارای فراز و فرودهای زیادی بوده است،تصریح کرد:آنچه مسلم است آن است که در پرونده شورای فرهنگ عمومی استان،انجام کارها و اقدامات زیادی صورت پذیرفته ولی بلحاظ بروز یکسری ناکامی هایی در این رابطه،اقدامات انجام شده،تجلی عمومی ندارد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:یکی از نکات مهمی که نباید از کنار آن بی تفاوت گذشت،آن است که شورای فرهنگ عمومی استان با حساسیت خاص مسائل فرهنگی را رصد می کند که این موضوع،یکی از نکات قوت شورا،محسوب می شود.

حجت الاسلام لطفیان از حوزه فرهنگی،به عنوان یک حوزه اندیشه ای یاد کرد و افزود: از شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یک قرارگاه،انتظار انجام اقدامات بیشتری می رفت که خوشبختانه در حال حاضر باید بگوییم این شورا،از حالت رکود بیرون آمده است.

وی با اشاره به این که در استان،به بعضی از خرده فرهنگ هایی که می تواند فرهنگ عمومی خراسان جنوبی را تحت تاثیر قراتر دهد،ورود پیدا کرده ایم،عنوان داشت: در برهه ای از زمان جلسات نفس گیر در حوزه فرهنگ عمومی استان برگزار کرده ایم و این که تا چه اندازه جلسات مذکور،تاثر بخش بوده یا نبوده،بحثی دیگر است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این نکته که در شورای فرهنگ عمومی، باید فرهنگ اسلامی،ایرانی و خراسان جنوبی به موازات هم پیش رود،یادآور شد:یکی از مهمترین اشکالات بعضی فرهنگ ها در مواجهه با سایر فرهنگ ها،آن است که به جای جذب فرهنگ،هضم فرهنگ صورت می گیرد.

حجت الاسلام لطفیان در ادامه متذکر شد: خوشبختانه فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در بسیاری از بخش ها نظیر قناعت،دلدادگی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،دانش پژوهی،سرآمدی در حوزه تحصیل علم،انسان دوستی و....در دنیا،تجلی بسیار مطلوبی داشته است.

وی حراست و حفظ جایگاه مسائل فرهنگی را ،یکی از رسالت های مهم شورای فرهنگ عمومی برشمرد و اذعان داشت:شایسته است که دولت در بحث فرهنگ، سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص ادعای بعضی از مسئولان پیرامون ناکافی بودن بودجه فرهنگی در کشور،ابراز کرد:آنچه که باید به آن توجه شایانی داشته باشیم، آن است که فرهنگ،با پول قابل تزریق نیست چرا که مردم خودشان در جامعه پاسدار فرهنگ بوده و جایی که تشخیص بدهند ،برای فرهنگ شان هزینه می کنند مانند فرهگ عاشورا در بین افراد به صورت ویژه جا افتاده است و افراد زیادی را مشاهده می کنیم که شاید محتاج نان شبشان باشند ولی به دلیل اینکه فرهنگ عاشورا در وجود آنان نهادینه شده،خودشان را به آب و آتش زده و با جان و دل در این راه هزینه می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خاورستان ، تاریخ انتشار پنجشنبه 14 آبان 1394 ، کد مطلب : 54333 : www.khavarestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین