پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
استاندار خراسان جنوبی گفت: در وضعیت فعلی که استان قرار دارد تقریبا نزدیک به 53 میلیارد تومان موجودی خزانه خراسان جنوبی است.

شعارسال: وجه الله خدمتگزار عصر ديروز در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار نخست جلسه مبنی بر واگذاری طرح‌های تملک، دارایی و سرمایه‌ای به بخش‌های غیر دولتی و ورود بخش خصوصی، اظهار داشت: براساس اعلامی که در قانون بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی برای استان‌ها تعیین کرده هر استان یک درآمد براساس نیاز خود پیش بینی کرده است.

وی افزود: در این راستا هر استان تلاش می‌کند که به صورت تعهدخود به خزانه کل کشور واریز و از محل تحقق آن درآمد‌ها و هزینه‌‌ها در حوزه عمران و اجرایی خزانه کل کشور بتواند از طریق تخصیص‌هایی که با مدیریت برنامه ریزی انجام می‌شود اعلام کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی 183 میلیارد تومان در بودجه سال 1394 که در امور درآمدهای عمومی استان بوده است پیش بینی شده است.

خدمتگزار بیان کرد: این درآمد‌ها در طول سال به صورت دوره‌های سه ماهه و شش ماهه تقسیم بندی شده است که در حال حاضر باید مشاهده شود وضعیت درآمدی خراسان جنوبی چگونه است.

وی افزود: از میزان 183 میلیارد و 700 میلیون تومان تهعد درآمدی استان در مصوب هشت ماهه 122 میلیارد تومان است که با تلاشی که مسئولان استان در بخش‌های مختلف انجام داده‌اند ما بیش از آن رقم در خراسان جنوبی وصولی و دریافتی داشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در طول هشت ماهه امسال 134 میلیارد تومان تحقق درآمدی استان بوده است که بیش از 12 میلیارد تومان ما افزایش درآمد و وصولی در مدت هشت ماهه امسال داشته‌ایم و نسبت به سال گذشته وضعیت درآمدی خراسان جنوبی با کسب این درآمد ارزشمند و قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه باید توزیع موافقت نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد، افزود: در وضعیت فعلی که استان قرار دارد تقریبا نزدیک به 53 میلیارد تومان موجودی خزانه استان خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: موجودی فعلی خزانه استان بیانگر این است که از یک وضعیت مطلوبی برخوردار بوده که حاصل تلاش مجموعه مدیران استان در حوزه کسب درآمد است وبا توجه به اینکه فصل سرما در پیش است در کنار کار و تلاش‌های مدیریت برنامه ریزی استان برای باقی مانده موافقت نامه‌های هزینه‌ای و تملک دارایی باید به سرعت اقدام شود.

وی افزود: دستگاه‌هایی که در حوزه کار عمرانی می‌توانند کار کنند با توجه به رقم 53 میلیارد تومان موجودی خزانه استان که رقمی قابل توجه است می‌توانند از این فرصت باقی مانده تا پایان سال استفاده کرده و در این راستا فعالیت و تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات تملک و دارایی، 2 درصد سهم نفت، ماده 10 و 12، اعتبارات مربوط به معادن و ملی آب منطقه‌ای، اظهار داشت: در مجموع 176 میلیارد تومان برای سال 94 دارا هستیم که تاکنون نزدیک به 84 میلیارد تومان دریافتی صورت گرفته است که بیانگر بیش از 45 درصدی دریافتی در این حوزه‌ها در استان است.

وی با اشاره به اعتبارات تملک و داریی در دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه فاطمه الزاهرا (س) قائن، دانشگاه کشاورزی، دانشگاه فردوس و دانشگاه صنعتی بیرجند در مجموع 216 میلیارد تومان اعتبار مصوب سال 94 آن‌ها است که تاکنون 103 میلیارد تومان دریافتی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در واقع بیش از 47 درصد اعتبارات تملک و دارایی دانشگاه‌ها نیز دریافتی صورت گرفته است و با توجه به اینکه امسال سال سختی بوده و با کاهش قیمت نفت پیش رو بودیم بیانگر این است که دستگاه‌های استانی در حوزه عمران و دانشگاه از یک دریافتی مطلوبی برخوردار بودند.

خدمتگزار بیان کرد:در حوزه اجرایی یک سری مشکلاتی وجود دارد و در حوزه شهرداری‌ها شهرداران باید تلاش کنند در تامین منابع و پرداخت حقوق پرسنلشان بتوانند کار کنند که در این راستا نگرانی نباشد واقداماتی که لازم است حتما باید در زمان خودش صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در سطح کشور، اظهار داشت: در استان نیز در زمینه پروژه‌های نیمه تمام باید دستگاه‌های اجرایی یک ارزیابی مشخص داشته باشند تا بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

خدمتگزار بیان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی سبب می‌شود هزینه‌هایی که تاکنون صورت گرفته ازبین نرود و شاهد اتمام پروژه، استفاده از فعالیت بخش خصوصی و ایجاد یک نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.

وی افزود: در این راستا دولت یک برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام مصوبه گذاشته که در آن مصوبه کارگروه و ساز و کاری تعیین و مشخص شده است که استانداران در حوزه جلب و جذب سرمایه گذاری به منظور اتمام پروژه‌های استانی باید تلاش کنند.

خدمتگزار بیان کرد: تاکید ما بر این است که همه تلاشمان را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمامی که قابل واگذاری به بخش خصوصی است با ساز و کاری که در آیین نامه اجرایی آمده انجام دهیم تا هیچ پروژه نیمه تمامی که در استان قابل واگذاری است باقی نماند و اگر دستگاهی مشاهده شود که دارای پروژه نیمه تمام و قابل واگذاری است و این کار را انجام نداده است باید پاسخگو باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌هایی که براساس مصوب دولت قابل واگذاری به بخش خصوصی است را کار‌شناسی و با مکانیزم درست واگذار و به درستی بر روی آن نظارت کنند تا پروژه به اتمام برسد و از آن طرف از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کامل انجام شود.

خدمتگزار بیان کرد: بخش خصوصی باید با دید و نگاه وسیع کار کند و در این راستا اگر بخش خصوصی یک نیرو را اشتغالزایی کند نیز باید قدر‌دان آن باشیم و هیچدستگاه و مقامی در استان دیده نمی‌شود که مانع ورود بخش خصوصی باشد و تا زمانی که فرصت و زمان برای ورود بخش خصوصی ایجاد نشود نباید ما انتظار داشته باشیم بحث اشتغال، افزایش سرانه مردم، تجارت، صنعت و معدن استان حل شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید جذابیت‌های لازم برای بخش خصوصی ایجاد شود و دستگاه‌های نظارتی نیز همه اعلام آمادگی با دستگاه‌های اجرایی کنند تا از فرصتی که در اختیار ما است بهره لازم را ببریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 9 آذر 1394، کدمطلب: 931507، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین