پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
مدیر عامل صندوق کار آفرین کشور، گفت: هدف اصلی صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی، این است که اتصال اقتصاد محلی را به اقتصاد ملی و در نهایت به بین‌المللی متصل کند.

شعار سال، نورا... زاده امروز (25 آبان ماه) در جمع مدیران جهاد کشاورزی و مسئولین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، گفت: صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی، نظام تامین مالی خوبی را طراحی کردند که بسیار کار آمد است.

وی با بیان اینکه نظارت دولت و از طرفی تصمیم‌گیری بخش خصوصی در این صندوق‌ها حاکم است، افزود: از پتانسیل‌های این صندوق‌ها می‌توان به عنوان شعبه استفاده کرد و شعبه به عنوان نظام مالی در استان‌ها فعالیت کنند ، چون همیشه یک اختلافی بین سبک کار و نظام مالی در صندوق‌ها وجود دارد.

مدیر عامل صندوق کار آفرین کشور، ادامه داد: متاسفانه نظام ما با طراحی‌هائی که در سطح کلان کشور طراحی می‌شود با استان‌های کم برخوردار و یا شهرستان‌ها دور افتاده همخوانی ندارد و مسائل و مشکلات شهرهای دور مانند مرکز کشور یکسان دیده می‌شود که نیاز هست در این گونه مسائل بازبینی صورت پذیرد .

نورا... زاده با توجه به مکمل بودن این دوصندوق افزود: در حوزه خدماتی بانوان که در این صندوقها فعالیت دارند باید ابتدا بازار هدف مشخص گردد تا بانوان روستائی با تولیدات اندکی که دارند دچار دغدغه و همچنین فروش محصولات خود در بازار نباشند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در این صندوق‌ها این است که اتصال اقتصاد محلی را به اقتصاد ملی و در نهایت به بین‌المللی متصل کنیم .

مدیر عامل صندوق کار آفرین کشور، یادآور شد: صندوق‌های خرد یک زنجیره خوبی در حمایت از فعالیت‌های بخش کشاورزی است که نیاز است طرح تحقیقی توسعه بخش کشاورزی در این زمینه انجام گردد.

ولی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت : بخش کشاورزی در روند توسعه ملی در دنیا از ارکان موثر در برنامه‌ریزی وحرکت به سمت توسعه و خودکفائی محسوب می‌شود .

وی با بیان اینکه 28 درصد ارزش افزوده در استان مربوط به بخش کشاورزی است که این عدد در کلان کشور 10 درصد است، افزود: اشتغال در بخش کشاورزی استان 35 درصد که در کل کشور این میزان 23 درصد است و میزان متوسط در آمد هر خانوار روستائی در استان 67 درصد بوده که در ده ساله اخیر به 60 درصد و در سال زراعی جاری به 50 درصد رسیده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، ادامه داد: نرخ رشد اقتصادی بخش کشاورزی 7/5 درصد، که نشان دهنده شرایط اقلیمی شامل خشکسالی ، گرمای شدید و طوفان‌های 120 روزه سیستان در بخش کشاورزی است.

ولی‌پور مطلق تصریح کرد: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در تمام شهرستان‌های استان فعال هستند و تنها استانی محسوب می‌شویم که در همه شهرستان‌ها این صندوق‌ها ایجاد گردیده است.

وی ادامه داد: در سال جاری مبلغ 520 میلیارد ریال در این صندوق‌ها موجود است که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال این مبلغ به 600 تا 700 میلیارد ریال برسد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یکی از اهداف این صندق‌ها را تزریق پول در سایر حوزه ها مثل خرید میوه شب عید دانست و گفت : در سال گذشته از محل همین صندوقها میزان 600 تن انار توافقی خریداری گردیده که امسال به 1100 تن رسیده و 250 تن زرشک نیز از محل اعتبارات این صندوق خریداری گردیده است .

وی یادآور شد: یکی از اهداف دیگر این صندوق‌ها کمک به توسعه آبیاری‌های نوین است و با توجه به کمبود آب در استان و همچنین خشکسالی‌های اخیر توانستیم تا کنون 7600 هکتار از راضی استان را مطالعه که از این میزان 2800 هکتار تایید و آماده اجرا است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا، تاریخ انتشار 25 آبان 1394 ، کد خبر 948-8614-5 www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین