پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
وزیر برق کشور عراق گفت: ما همانند کشورهای منطقه دارای ذخیره انرژی نیستیم و از کمبود آن رنج می بریم اما در نظر داریم با تولید 19 هزار و 500 مگاوات، 250 مگاوات برق بیشتر نسبت به سال گذشته تولید کنیم.
شعار سال: «ماجد حنتوش»، در مصاحبه ای تلویزیونی به برنامه این وزارتخانه برای تابستان آتی پرداخت و گفت میانگین برق‌رسانی در عراق 16 ساعت است.

وی با بیان اینکه حمله به دکل‌های انتقال برق از دو هفته پیش آغاز شده است، اظهار داشت: «به دلیل این حملات 700 مگاوات انرژی برق در بغداد از دست دادیم.»

حنتوش افزود: مناطق الرصافه بغداد از 24 پست برق بهره مند هستند و پایان این ماه با ورود نیروگاه‌هایی به مدار خدمت پس از پایان یافتن تعمیرات، شاهد بهبود قابل ملاحظه در تولید انرژی خواهیم بود.


وزیر برق عراق ادامه داد: افزایش مصرف سالانه برق در عراق 10درصد است که فشارهایی را بر تولید برق اعمال می کند، نیروگاه سد کرکوک و الدبس به دلیل بحران مالی کنونی خارج از مدار قرار دارند اما در تابستان آتی و در نقطه پیک مصرف شاهد بهبود جزئی خواهیم بود.»

وی افزود: «ما خواهان همکاری مردم و عدم اسراف در مصرف انرژی برق هستیم زیرا میزان مصرف انرژی ماهانه شهروند عراقی معادل با میزان سالانه مصرف انرژی در منطقه است، در صورت مصرف بهینه برق شاهد کاهش ساعات خاموشی خواهیم بود.»

حنتوش در ادامه تاکید کرد اعمال مالیات و افزایش مبالغ قبض‌ها می تواند در کاهش مصرف تاثیرگذار باشد و منجر به افزایش ساعات برق‌رسانی شود اما ما از وقوع تظاهرات بیم داریم.

وی ادامه داد: توافق با شرکت زیمنس آلمان و ژنرال الکتریک امریکا بدون تامین و اختصاص منابع مالی غیرالزام آور است و با دیگر قراردادها با آنها که تنها 5درصد آن عملیاتی شده متفاوت است.

وزیر برق عراق عنوان کرد: ما علیرغم عدم تعهد مالی با ایالات متحده امریکا همکاری پررنگی با این کشور در پروژه‌های انرژی داریم و تنها طی فصل تابستان از ایران انرژی وارد می کنیم.
 
حنتوش در پایان تصریح کرد ما تولید 19 هزار و 500 میگاوات که معادل 17 ساعت برق‌رسانی در شبانه روز است را محقق خواهیم کرد اما با توجه به رشد و تقاضای دریافت انرژی نمی توانیم ساعات دقیق آن را تخمین بزنیم.

 
شعار سال با تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب ، کد خبر : 550899، تاریخ انتشار: 2 خرداد 1399، wwwentekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین