پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
هر روز شاهد انتشار کلیپ‌های متنوع از مشکلات کشاورزان و دامداران بواسطه ضعف مدیریتی و اهمال کاری‌های حاکم بر وزارت جهاد کشاورزی هستیم. اگر مشکل یکی و یکباره بود، می‌شد از آن گذشت، اما این مشکل به کررات در هر سال و برای محصولات مختلف، در حال تکرار شدن است. پیشنهاد می‌شود که کشاورزان، آدرس منزل وزرای جهاد کشاورزی را بدست آورده و هر کشاورز، یک کیلو از محصول صدمه دیده را تقدیم وزرای قدیم تا حال، وزارت جهادکشاورزی کند، مسلم بدانید مشکل برای همیشه حل می‌شود.

شعار سال: پیشنهاد می کنیم کشاورزان عزیز،آدرس منازل وزرای قدیم تا جدید وزارت جهاد کشاورزی را پیدا نموده و هر کدام، یک کیلو از محصولات صدمه دیده خود را به درب منزل این عزیزان ارسال کنند(یک کیلو محصول قابل استفاده و دست چین شده). مسلما آنقدر حساسیت در خانواده های محترم این مدیران و همسایگان شان ایجاد می شود که وزیر را وادار به اقدامی بنیادین و حل اساسی و ریشه ای این مشکلات کند . عبرتی تاریخی خواهد شد برای این وزیر و وزرای بعد از آن در وزارت جهادکشاورزی(این دعوت، هیچ ارتباطی به توهین ، تشویش اذهان و .... ، نداشته و رویه ای کاملا قانونی و مطالبه گری بحق اجتماعی تلقی می گردد) .
نکته جالب داستان اینجاست که ، حل این مشکل ، با اجرای چند برنامه ساده امکان پذیر است : اجرای الگوی کشت و پیوند دهی آن با طرح پهنه بندی های جغرافیایی کشور ، تقویت نظام ترویج و تاکید بر نظام اطلاع رسانی کشاورزی برای جلوگیری از ایجاد منحنی تار عنکبوتی در عرضه و قیمت گذاری سالیانه محصولات، حمایت از صنایع تبدیلی دارای خطوط تولیدی چند منظوره (با هدف تغییر و تخصیص سریع خط تولید بر محصولی خاص) و صنایع تبدیلی مرتبط در قالب اشتغال خانگی، پیش بینی خرید تضمینی و تقویت شبکه تعاون روستایی(حقیقتا در چند وقت اخیر ، قوی کار می کند )، برنامه ریزی برای صادرات سریع ، توسعه بیمه فروش محصولات کشاورزی(ارایه خسارت بر اساس حداقل قیمت ها) و ...... .
معنا ندارد که یک روز سیب زمینی ، یک روز پیاز، یک روز خیار ، یک روز گوجه ، یک روز رب ، یک روز تخم مرغ و ..... ، دچار چنین مشکلاتی شوند. تکرار مستمر این چالش ها ، صرفا اثبات کننده بی کفایتی مدیریتی غیر قابل چشم پوشی در بخش کشاورزی است. حتی پیشنهاد می شود مدعی العموم در این گونه ماجراها ورود کرده و مدیران ارشد دستگاه را به جرم اهمال حرفه ای و مدیریتی ، بازخواست و محاکمه نماید. بجای سطان کشی سکه، خودرو ، دلار و ..... ، چند مدیر دولتی را محاکمه کنید ، ببینید چطور حساب کار دست مابقی می آید.
همچنین در تعجب هستیم که نهادهای امنیتی کشور ، چطور در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان،کرمان ، استان های مرزی و .... ، اجازه ایجاد این مشکلات بدلیل کم کاری های مدیریتی را می دهند. چرا یک کشور و شهروندان آن، باید هزینه های بالای امنیتی مرتبط با این نوع بی تدبیری های مدیران تخصصی یک دستگاه عمرانی ، تولیدی و خدمات رسان را بپردازند؟
بشدت مواظب باشید که مدیران این وزارتخانه محترم با توجیحاتی همانند مکلف نبودن در قیمت گذاری محصولات کشاورزی، خلع ید بودن در واردات و صادرات ، بسته بودن مرزها و ..... ، شما را گمراه نکنند. تاکید ما بر مدیریت الگوی کشت ، تقویت نظام اطلاع رسانی سطح زیر کشت و پیش بینی قیمت ، خرید تضمینی ، بیمه فروش محصولات ، فعالیت بین و فرابخشی منجر به ساماندهی بازار فروش محصولات کشاورزی و مواردی همانند قرار دارد. تمام این موارد در حوزه مستقیم فعالیتی وزارت جهادکشاورزی است.

در اینجا کلیپی را مشاهده کنید از مطالبات و مشکلات کشاورزان؛

تعداد بازدید : 8

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
با این نظر کاملا موافقم، یه چند تا از اون جوجه هایی که قراره زیر خاک کنند هم بفرستین شاید موثر باشد. البته شک دارم گوش شنوایی باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین