پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۷۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دو میلیون ۶۰۰ هزار بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور بوده و همچنین ۳۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در کشور ما بی‌سواد هستند.
شعارسال:شاهپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش، درباره عملکرد نهضت سوادآموزی گفت: برگزاری آزمون‌ها برای معلمان نهضت سواد آموزی مصوبه مجلس است. بر اساس بند یک مصوبه از شهریور 97 دیگر نیازی به برگزاری آزمون برای  معلمان پیش دبستانی‌ها و حق التدریسی‌ها نیست و افراد می‌توانند بدون آزمون فعالیت کنند.
 
او تاکید کرد: در بند 2 عنوان شده که باید برای معلمان نهضت سوادآموزی آزمون برگزار کرد. این تکلیف قانونی است و بر اساس قانون باید اقدامات در این راستا برای استخدام آموزش دهندگان انجام شود.
 
 معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال 95  دو میلیون 600 هزار بی‌سواد در سنین 10 تا 49 سال در کشور بوده و همچنین  300 هزار نفر  از اتباع بیگانه در کشور ما بی‌سواد هستند.
 
او اضافه کرد: اقدامات فقط در  زمینه رفع بیسوادی  انجام نمی‌شود، بلکه در راستای تثبیت، تحکیم و تعمیق سواد نیز انجام می‌شود. بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب هدف سواددار کردن بی‌سوادان نیست، بلکه باید کم سوادان را نیز باسواد کرد.
 
محمدزاده گفت: بنابراین نیمی از خدمات نیز در راستای تحکیم سواد انجام می‌شود. همچنین در سال‌های اخیر نیز رهبر معظم انقلاب به کرات درباره مهارت آموزی تاکید داشته‌اند.
 
او در ادامه افزود: رئیس جمهور نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید یکی از  دغدغه‌هایش را موضوع مهارت آموزی مطرح کرد. برای مثال در مراکز یادگیری محلی علاوه‌ بر آموزش خواندن و نوشتن، مهارت نیز به افراد آموزش داده می‌شود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: همچنین در حوزه مهارت‌آموزی هم به آموزش می‌پردازیم. برای مثال در روزهای کرونایی بسیاری از مراکز یادگیری محلی در استان‌ها به تولید ماسک، گان، لباس و ... پرداختند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار: 3 خرداد 1399،کدخبر:   1004500،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین