پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
سر و صدای زانو‌ها از جمله عوارض شایعی است که گاهی از سنین جوانی بروز کرده و در مواردی موجب اختلال در راه رفتن می‌شود.

شعار سال: عارف سعیدی متخصص آسیب‌های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سر و صدای زانو معمولاً در افرادی اتفاق می‌افتد که دچار ساییدگی زیر کشکک زانو می‌شوند و بیشتر در سنین جوانی دیده می‌شود که این افراد مستعد آرتروز زودرس هستند و توصیه می‌شود حتما تمرینات تقویت زانو را تحت نظر فیزیوتراپیست انجام دهند.
سعیدی افزود: توصیه می‌شود این افراد از نشستن به حالت دو زانو، چهار زانو و استفاده از پله پرهیز کرده و تا حد امکان از آسانسور، مبل و دستشویی فرنگی استفاده کنند؛ بنابراین تقویت عضلات اطراف زانو یکی از بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از آرتروز محسوب می‌شود.
مدرس دانشگاه تهران تاکید کرد: توصیه می‌کنیم اگر این افراد زانو‌های پرانتزی یا ضربدری دارند حتما به فیزیوتراپیست مراجعه و تمرینات لازم را دریافت و پیگیری کنند.
راهکار‌های موثر در درمان آرتروز زانو
او در خصوص تمرینات مفید در درمان آرتروز بیان کرد: برای درمان آرتروز می‌توان از راهکار‌های مختلفی استفاده کرد؛ مثلا افراد می‌توانند در حالتی که روی زمین نشسته‌اند هر دو پای خود را دراز کرده و بالشتی را به مدت ۵ ثانیه میان هر دو زانوی خود به سمت داخل بفشارند؛ یا در همان حالت نشسته بالشت را زیر پا قرار داده و زانو‌های خود را فشار دهند.
او ادامه داد: افراد همچنین می‌توانند در حالت ایستاده دست‌های خود را بدون خم شدن زانو به زمین برسانند و عضلات پشت ران را به مدت ۱۵ ثانیه ثابت به حالت کششی نگاه دارند. انجام این تمرینات روزی ۱۰ بار می‌تواند بسیار مفید باشد.
این متخصص آسیب‌های ورزشی بیان کرد: به این افراد توصیه می‌کنیم از دوچرخه سواری، کوهنوردی به صورت مکرر و طولانی و همچنین دویدن زیاد پرهیز کنند تا آسیب‌های جدی‌تر آن‌ها را تهدید نکند. باید به این نکته توجه داشت اگر سر و صدا‌ی زانو با درد همراه نباشد، معمولا آسیب جدی آن‌ها را تهدید نمی‌کند، اما اگر این سر و صدا‌ها با درد همراه شد حتما باید تمرینات و توصیه‌های فوق جدی گرفته شود.
سعیدی در پایان یادآور شد: در پژوهش‌های انجام شده، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که اضافه وزن، مهمترین عامل آسیب به غضروف مفصل زانوست و کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی وزن می‌تواند در کاهش احتمال آسیب به غضروف و پیشگیری از آرتروز زانو موثر باشد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، کدخبر:7359597 ، تاریخ انتشار: 5خرداد 1399، www.yjc.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین