پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
جبارزاده تصریح کرد: امروز تعدادی از واحدهای مشکل‌دار استان با مسوولیت دستگاه قضایی اداره می‌شود و این شاید در استان‌های دیگر سابقه نداشته باشد.
شعارسال: دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش منطقه‌ای مشارکت عمومی خصوصی در تبریز، با اشاره به گشایش در فضای اقتصادی کشور پس از اجرای توافق هسته‌ای و برجام، گفت: امروز تابوی سفر به ایران در بین سرمایه‌گذاران و هیات‌های خارجی شکسته شده و فضای جدیدی از پیشرفت پیش روی مردم ایران باز شده است.

وی با اشاره به این که در سال گذشته بیش از ۸۰ هیات خارجی به تبریز سفر کردند، افزود: صف هیات‌های خارجی که قصد سفر به استان را دارند به قدری طولانی است که ما ناچار به گزینش از بین این هیات‌ها هستیم و در این میان هیات‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری و وارد کردن تکنولوژی را داشته باشند در اولویت هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به هزاران پروژه نیمه‌تمام عمرانی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: وجود این پروژه‌ها با نگاه دولتی و دخالت دولت در همه امور و این که همه این پروژه‌ها با درآمدهای دولتی و بودجه عمومی اجرا شود یک تهدید تلقی می‌شود، اما اگر نگاه خود را تغییر دهیم و ظرفیت بخش خصوصی و مردم را در کنار دولت قرار دهیم تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که دولت مصمم است پروژه‌های نیمه‌تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: بخش خصوصی در ۳۷ سال گذشته به خوبی امتحان داده و خوش درخشیده است و امروز هم رویکرد مناسب و حل‌کننده مشکلات، استفاده از توان مردم و بخش خصوصی است.

جبارزاده اظهار داشت: بخش خصوصی در دوران سخت تحریم‌ها که همه درها به روی اقتصاد ایران بسته بود بیشترین درخشش را داشت و در این دوران با وجود مشکلات زیاد، چرخ اقتصاد کشور به گردش درآمد و ملت ایران روی پای خود ایستادند و مقاوم‌تر شدند.

وی با اشاره به این که بخش خصوصی در روزهای سخت در کنار دولت و نظام بوده است، افزود: باید بخش خصوصی را به این باور برسانیم که تصمیم دولت برای مشارکت با این بخش، یک تصمیم قطعی و سیاست برگشت‌ناپذیر است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که دستگاه‌های دولتی باید به صورت شفاف و روشن با بخش خصوصی کار کنند، افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام ما دو بخش هستند، یک بخش که توجیه اقتصادی دارند صد درصد قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند و دولت به راحتی آنها را واگذار می‌کند.

وی افزود: در خصوص پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند دولت حاضر به مشارکت با بخش خصوصی است، به این شکل که بخش خصوصی پروژه‌ها را با مدیریت خود تمام کند و دولت نیز تضمین می‌دهد که محصول یا خدمت تولید شده را خریداری خواهد کرد.

جبارزاده از آغاز واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این راستا علاوه بر بخش خصوصی از توان شهرداری‌ها نیز استفاده کرده‌ایم و نتیجه خوبی هم گرفته‌ایم.

دکتر جبارزاده در عین حال با تاکید بر این که قراردادهای دولت با بخش خصوصی باید محکم و متقن باشد، افزود: بخش خصوصی در برخی موارد از تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام نگران است که در آینده چه پیش خواهد آمد، امروز باید این اطمینان را به بخش خصوصی بدهیم که دستگاه‌های نظارتی و قضایی پشتیبان آنها هستند.

وی گفت: ما در استان به همراه دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضایی، شورای نظارتی تشکیل داده‌ایم و پروژه‌هایی که قابل واگذاری تشخیص داده می‌شوند مورد توافق همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی خواهند بود.

جبارزاده با بیان این که هیچ کس به دنبال مچ‌گیری نیست، افزود: در هر مجموعه‌ای امکان وقوع تخلف وجود دارد و برخورد با تخلفات را نباید تعمیم داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تعدادی از واحدهای مشکل‌دار استان با مسوولیت دستگاه قضایی اداره می‌شود و این شاید در استان‌های دیگر سابقه نداشته باشد.

جبارزاده اضافه کرد: به عنوان نمونه، یک شرکت ورشکسته در استان با وجود صدها شاکی، با حمایت مستقیم دستگاه قضایی امروز به چرخه تولید بازگشته و تعداد شاکیان آن کاهش یافته و این شرکت از نیمه دوم سال جاری وارد فضای رقابتی و اجرای بخشی از قراردادهای خارجی استان خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: مطمئنا کسی که کار درست و قانونی و در راستای منافع کشور انجام دهد همه پشتیبان او خواهند بود، اما کسانی که بخواهند با دور زدن قانون و رانت‌خواری از موقعیت خود سوءاستفاده کنند قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

جبارزاده با بیان این که امروز بین بخش دولتی و بخش خصوصی استان دوگانگی نیست، افزود: همه ما برای یک هدف تلاش می‌کنیم و آن معرفی آذربایجان شرقی به عنوان استانی برتر در عرصه اقتصاد، تولید، کارآفرینی، صادرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اتاق بازرگانی تبریز تنها محلی برای صدور کارت بازرگانی نیست، بلکه این اتاق بخشی از بدنه اجرایی و تصمیم‌گیری استان است و همه دست به دست هم مصمم به آباد کردن استان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که امروز همه توان کشور و مسوولان بر روی مباحث اقتصادی متمرکز شده است، افزود: ارزیابی عملکرد همه مدیران استان به میزان تلاش آنها در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود و ماه به ماه عملکرد دستگاه‌های استانی در این راستا منتشر خواهد شد.

جبارزاده همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار استان‌های شمال‌غرب در اقتصاد کشور، برگزاری همایش منطقه‌ای مشارکت عمومی- خصوصی را اقدامی مثبت در جهت یافتن راهکارهای توسعه این منطقه ارزیابی کرد و گفت: اطمینان دارم که با هم‌افزایی این استان‌ها، منطقه شمال‌غرب کشور می‌تواند به قطب تاثیرگذار اقتصادی در سطح منطقه تبدیل شود.

وی با بیان این که بنا نداریم استان را بدون راهکارهای علمی اداره کنیم، افزود: اطمینان می‌دهم که نسخه‌های علمی ارایه شده از سوی کارشناسان و متخصصان را در استان اجرا خواهیم کرد.

گفتنی است همایش منطقه‌ای مشارکت عمومی خصوصی با رویکرد اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور مدیران اجرایی، کارشناسان، صاحبان صنایع و فعالان بخش خصوصی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به مدت دو روز در سالن همایش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی آغاز شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیارشهریار، تاریخ انتشار: سه شنبه 7 اردیبهشت 1395، کد خبر: 15416، www.diyareshahriar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
حالا که از پسشون برنمیاد دست به دامن بخش خصوصی میشن از اول باید همینکارو میکردین م.وق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین