پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماه نخست سال جاری یک هزار و 952 نفر در استان مورد مشاوره تخصصی ژنتیک قرار گرفتند که از این تعداد 160 نفر نیاز به بررسی آزمایشی ژنتیکی داشتند.
شعارسال: محسن ارشد زاده افزود: پیشگیری از معلولیت جزو سیاست های راهبردی این سازمان بوده و تلاش می کنیم در راستای آگاه سازی و پیشگری از معلولیت به خصوص معلولیت های با ریشه مادرزادی، ژ‍نتیکی و ارثی، اقدامات موثر انجام دهیم.

وی ادامه داد: به خانواده هایی که داری عضو معلول هستند توصیه وتاکید می شود قبل از تولد فرزند دیگر مشاوره ژنتیکی شوند تا اطمینان حاصل شود که تولدهای بعدی از لحاظ معلولیت مشکلی نداشته باشند.

ارشد زاده گفت: در همین راستا با تاسیس موسسه خیریه بنیاد خیریه ژنتیک آذربایجان شرقی، مشاوره های تخصصی و آزمایشات ژنتیکی در این موسسه ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در ۱۰ شهرستان استان مراکز مشاوره ژنتیک وجود دارد که در صورت نیاز به ارائه مشاوره های تخصصی ژنتیک به بنیاد خیریه ژنتیک در تبریز ارجاع داده می شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: درصورت بارداری اگر قبل از سه ماهگی از طریق انجام آزمایشات تخصصی ژنتیکی تایید شود که ریسک و خطر معلولیت در جنین بالاست، مادر به پزشکی قانونی جهت سقط معرفی می شود.

وی اظهار کرد: خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند بجز دغدغه های مالی از لحاظ روحی و روانی نیز دچار مشکلات متعددی می شوند.

ارشد زاده ادامه داد: افراد تحت پوشش این سازمان و جوامع هدف که نیاز به انجام آزمایش ژنتیک دارند با معرفی به مراکز تخصصی در حدود ۱۰ میلیون ریال نیز کمک هزینه به آنها ارائه می شود.

وی گفت: در سال گذشته شش هزار و ۲۴۱ مورد مشکوک شناسایی و مورد مشاوره تخصصی ژنتیک قرار گرفتند که از این تعداد ۲۸۰ نفر نیاز به آزمایش تخصصی داشتند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: انجام آزمایش ژنتیک در قانون برنامه ششم توسعه اجباری شده و اکنون نیز در پنج استان به صورت پایلوت اجرا می شود و بهزیستی آذربایجان شرقی تلاش می کند که با هماهنگی با مراکز مربوطه این موضوع در این استان نیز انجام شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری ـ تحلیلی آسانیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1395، کد خبر: 11755 ، www.asanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
باید یه مطالعه قبل و بعد صورت بگیره و ببینند که قبل از ارایه مشاوره و بعد از دادن مشاوره ، چه تغییری در جمعیت ازدواج های آسیب زا ، بوجود آمده. همچنین باید ببینند که چقدر تونستند، اقدام به شناسایی زوجین دارای آسیب بکنند. در غیر این صورت ، تنها ارایه کردن آموزش می شود گزارش عملکرد دادن و دلخوش کنک برای مدیر کل استان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین