پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
هرچند متخصصان زیادی در کیش حضور دارند که می توانند در سازمان منطقه آزاد کیش ایفای نقش کنند؛ اما مدیران ارشد این سازمان اصرار دارند از مدیران پروازی در این سازمان بهره مند شوند.
شعار سال: سکان هدایت جزیره کیش مدتهاست که دستخوش تغییرات عده‌ای در حوزه معاونین و مدیران میانی شده و از این حیث به غیر از عدم تطبیق رویکرد تجربیات و دانش اجرایی با جایگاه تعیین شده، در بعضی موارد عدم حضور مدیر مربوطه نیز به معضل ویژه‌ای تبدیل گردیده است. این در حالیست که با وجود حضور کارشناسان و متخصصین بومی مستقر در جزیره کیش، اصرار مدیران ارشد از بکارگیری از مدیران پروازی جای بسی تاسف داشته و هزینه‌های جاری ناشی از پرواز‌های پایتخت تا جزیره کیش و بالعکس در طول هرماه عددی قابل توجه را بر سازمان منطقه آزاد کیش تحمیل مینماید. در این میان هرچند استفاده از مدیران بومی در مقاطع مختلف نشانه‌های مثبتی را در گذشته سازمان منطقه آزاد کیش به یادگار گذارده، اما باید پذیرفت که در انتخاب مدیران حوزه‌هایی همانند گردشگری و روابط عمومی، با وجود حضور بهترین‌های بومی از هر دوصنف آن هم در جزیره کیش، آیا عاملی به غیر از عدم اهمیت به نیرو‌های بومی و تن دادن به توصیه و سفارش‌های برخی چهره‌های شاخص، وجود داشته یا خیر؟
همانطور که عنوان شد در این میان یکی از پست‌های ویژه و حساس در حوزه گردشگری جزیره کیش که به طور قطع معیشت عمومی وابسته به آن میباشد، حوزه مدیریت تبلیغات و بازاریابی سازمان منطقه آزاد کیش بوده که یا در نظر مدیران ارشد سازمانی، جایگاه جدی نبوده و یا به آن توجه ویژه‌ای ندارند.
به طور قطع مدیریت تبلیغات و بازاریابی در معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، یک مدیریت ستادی و ویژه بوده که اگر بدان توجه لازمه صورت پذیرد، قطعا درمان گردشگری جزیره کیش را میتوان نه از حیث قلو و بزرگنمایی، بلکه به واقع از کانال این مدیریت رفع نمود. حوزه مدیریتی که در طی ۵ سال اخیر مدیران فراوانی را به خود گرفته و در دوره‌ای هم تبدیل به تبعیدگاه مدیران شد که منتظر پایان دوره قرارداد خدمتی خود بودند. واحد مدیریتی که طول عمر مدیرانش از ۶ ماه بیشتر نبوده و امروز نیز پس از فراز و نشیب‌های بسیار سکانش به دست شاعری نام آور و محترم، اما غیر مرتبط با جایگاه این حوزه اجرایی قرار داده شده و وزن و قافیه این رکن اساسی را با چالشی عمیق مواجه ساخته است. به واقع خالی بودن این حوزه در دوران تصدی مدیریت فعلی، به غیر از اشاعه فرهنگ دورکاری! و یا توجیهاتی از قبیل انجام رایزنی‌ها در پایتخت! شاید نشانه عدم علاقمندی وی به این جایگاه و رودربایستی مدیران ارشد به برخی توصیه‌ها و شاید هم عدم آشنایی ایشان به این حوزه اجرایی نیز بوده باشد.
لازم به ذکر بوده که مدیریت تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری به عنوان متولی تدوین استراتژی تبلیغات و جذب گردشگر از داخل کشور و سراسر جهان به جزیره کیش محسوب میگردد و در همین اثنی این مدیریت توانمدترین حوزه پژوهشی و اجرایی در ایجاد تغییر در ساختار جشنواره‌های جزیره کیش نیز محسوب میگرددکه به واسطه عدم توجه مدیران به این امر، به حیات خلوتی نا امید کننده و یک پارکینگ VIP برای برخی چهره‌های در شرف بازنشستگی و یا محتاج تولید رزومه و آماده سازی‌های سیاسی بعدی تبدیل گردیده است.
باید باور داشت که حوزه تبلیغات مورد نظر جهت ایجاد بستر گردشگری مفید در جزیره کیش توسط این مدیریت باید شکل بگیرد و پروژه‌های تبلیغاتی که با نظارت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در حال شکل گیری بوده، با تمام ادعایی که نسبت به متولی بودن این واحد سالهاست که از سوی این واحد انتشار می‌یابد، اما نه تخصصی است و نه دارای خروجی مطلوب و نشانه آن هم عدم ورود گردشگران جدید به جزیره کیش و عدم اطلاع رسانی طرح‌های ویژه جهت جذب گردشگران بیشتر به جزیره کیش میباشد. این در حالیست که روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش به ویژه در دوره اخیر به عنوان یک تریبون خاص جهت پوشش اخبار هدایت شده و انعکاس آنچه خود می‌خواهد و نه آنچه باید همه بدانند عمل نموده و میتوان گفت عدم اعتماد جامعه نسبت به اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، خود نشانه‌ای بر این ادعاست؛ لذا به طور حتم باید تا مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن توجه به استفاده از نیرو‌های مرتبط با جایگاه خود، توجه ویژه‌ای نسبت به انتشار اخبار از کانون واحد روابط عمومی خود را داشته و اخبار منتشر شده را در قالب تولید پوستر‌های تبلیغاتی به فرصتی جهت بهره مندی از جایگاه‌ها و پروژه‌های شغلی آینده خود مبدل کنند و باید مدیران امروز بپذیرند که انتخاب فعلی آن‌ها نشانه داشتن دانش، تجربه و توانمندی بیشتر از متخصصین بومی نبوده و صرفا بخت روزگار برای آن‌ها و جبر روزگار برای جوانان و اندیشمندان بومی موجب این تضاد موقعیتی گردیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، کد خبر:۹۲۰۵۴۷، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین