پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
به هر حال به نوعی یک اعلام جرم صورت گرفته؛ فردی که عرفا او را فرد مطلع تلقی می‌کنیم یک خبر کلی درباره یک واقعه مجرمانه داده، این خبر باید تعقیب شود. چون موضوع از موارد جرائم عمومی است، باید دادستان وارد عمل شود، تشکیل پرونده دهد و تحقیقات را آغاز کند.
شعارسال:  «کامبیز نوروزی»، حقوقدان درباره ادعای مصطفی میرسلیم مبنی بر دریافت مبلغ ۶۵ میلیارد توسط رئیس یک کمیسیون در جریان یک تحقیق و تفحص  گفت: چیزی که آقای میرسلیم درباره ۶۵ میلیارد گفتند و مدعی شدند رئیس یک کمیسیون آن را دریافت کرده، خیلی قابل تامل است. آقای میرسلیم یکی فعالان سیاسی کشور است و فرد شناخته شده‌ای است و در طول ۴۰ سال گذشته همواره در سمت‌های بالا حضور داشته؛ صحبت چنین فردی صحبتی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

نوروزی ادامه داد: گاهی افرادی که مطلع نیستند یا افرادی که ارتباطاتی ندارند و شناخته شده نیستند اگر حرفی بزنند می‌توانیم از کنارش عبور کنیم، اما افرادی نظیر آقای میرسلیم حتی در عرف روزنامه‌نگاری به عنوان منبع آگاه از آن‌ها نام می‌بریم یعنی عرف اجتماعی و سیاسی این قبیل افراد را کسانی می‌داند که به هر حال اولا مطلع‌اند، ثانیا بیهوده حرف نمی‌زنند.


این حقوقدان با تاکید بر اهمیت اظهارنظر مصطفی میرسلیم عنوان کرد: وقتی چنین فردی چنین سخنی می‌گوید و خبری از یک اتفاقی می‌دهد که اگر آن خبر اتفاق افتاده باشد مجرمانه است، حتما باید به این خبر توجه و حتما باید آن را پیگیری کرد.


این حقوقدان درباره سکوت دستگاه قضایی در قبال این اظهارنظر بیان داشت: این سکوت موجه نیست. به هر حال به نوعی یک اعلام جرم صورت گرفته؛ فردی که عرفا او را فرد مطلع تلقی می‌کنیم یک خبر کلی درباره یک واقعه مجرمانه داده، این خبر باید تعقیب شود. چون موضوع از موارد جرائم عمومی است، باید دادستان وارد عمل شود، تشکیل پرونده دهد و تحقیقات را آغاز کند.


او افزود: اگر مطلب آقای میرسلیم درست بود طبیعتا کسانی در جریان پرونده مورد اتهام قرار می‌گیرند و پرونده پیش خواهد رفت، اگر هم نادرست بود کسی که چنین مطلبی را بیان کرده، مستحق تعقیب و تحقیق خواهد بود.


نوروزی در پایان گفت: این موضوع باید توسط دادستانی محترم پیگیری شود. علاوه بر این نهاد‌های نظارتی دیگری هم وجود دارد که آن‌ها هم باید وارد شوند. بازرسی کل کشور و مجلس از این نهاد‌ها هستند. درست است دوره مجلس عوض شده، ولی ماهیت مجلس یک ماهیت واحد است و خود مجلس هم موظف است به این مسئله ورود و در مورد آن تحقیق کند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اعتماد، کد خبر:۴۰۹۰۶۴، تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، etemadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین