پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: هم اکنون ذخایر خونی کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 20 درصد کاهش یافته است و بهبود یافتگان کرونایی ماهی یکبار می توانند پلاسما اهدا کنند.
شعارسال:پیمان عشقی در حاشیه بازدید از یک پایگاه‌ انتقال خون در تبریز با ابراز نگرانی از کاهش ذخایر خونی در کشور از همه مردم خواست همچون سال‌های گذشته به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.
 
وی افزود: بدنبال بحران جهانی کرونا یکی از معضلاتی که همه دنیا درگیر آن بوده، معضل کمبود خون است که به خاطر نگرانی اهدا کنندگان از اینکه از منزل بیرون نیایند و در مراکز تجمع پیدا نکنند، همه مراکز دچار مشکل شدند.
 
عشقی ادامه داد: خوشبختانه ایران در این برهه دچار بحران نشد و در حالی که برخی از کشورها استانداردهای اهدای خون خود را پایین آوردند ما با استانداردهای قبلی و سختگیرانه اهدای خون را ادامه دادیم.
 
وی با اشاره به افزایش نیاز به فرآورده‌های خونی اظهار کرد: تعداد بیماران در ایام کرونا کم نشده است و اتاق‌های عمل فعال هستند و به دلیل اینکه مدتی بیمارستان ها فعالیت نمی کردند، نیاز به فرآورده‌های خونی افزایش یافته است و از لحاظ شرایط بهداشتی و رعایت استانداردهای لازم در رابطه با پیشگیری از کرونا، تمامی اقدامات و پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و مراکز اهدای خون امن ترین جاست، بنابراین مردم بدون ترس در این مراکز حضور یابند و بخشی از خون خود را اهدا کنند.
 
عشقی همچنین از بهبود یافتگان کرونا که یک ماه از بهبودیشان گذشته و سالم هستند، درخواست کرد برای اهدای پلاسما در مراکز اهدا خون حضور پیدا کنند زیرا این پادتن در بدن نمی ماند و سطح پادتن خون پایین می آید. بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما باید در ۳ یا ۴ ماه اول بعد از بهبودی مراجعه کنند و ماهی یکبار می‌توانند پلاسما اهدا کنند.از بهبودیافتگان فقط زرد آبه خون برای نجات جان بیماران کرونایی که در تخت‌های بیمارستان بستری هستند، گرفته می شود.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایلنا  ،تاریخ انتشار:  14 خرداد 1399،کدخبر :  922150 ،www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین