پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۷۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی گفت: مدیریت بانک‌ها از مالکیت آن‌ها جدا است و مدیران بانک‌ها نمی‌توانند در مورد ادغام خود تصمیمی بگیرند، چون مدیران در بانک‌ها باید مدیریت حرفه‌ای خود را داشته باشند.
شعارسال:رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری غیردولتی گفت: مدیریت بانک‌ها از مالکیت آن‌ها جدا است و مدیران بانک‌ها نمی‌توانند در مورد ادغام خود تصمیمی بگیرند چون مدیران در بانک‌ها باید مدیریت حرفه‌ای خود را داشته باشند.
 
کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی، با اشاره به الزامات بانک‌ها برای ادغام در یکدیگر، گفت: اینکه دو یا چند بانک خصوصی تصمیم بر ادغام با یکدیگر بگیرند نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.
 
وی با تأکید بر اینکه مدیریت بانک‌ها از مالکیت آن‌ها جدا است، افزود: مدیران بانک‌ها نمی‌توانند در مورد ادغام خود تصمیمی بگیرند چون مدیران در بانک‌ها باید مدیریت حرفه‌ای خود را داشته باشند.
 
پرویزیان با بیان اینکه لزوماً مدیران بانک‌ها مالک بانک‌ها نیستند، تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر بانک مرکزی فرآیندی را در نظر گرفته و الگویی را در دستور کار قرار داده که بانک‌ها دارای مدیران حرفه‌ای باشند از این رو اجازه نمی‌دهند که مدیران مالک صددرصدی بانک‌ها باشند.
 
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی مدیران مجاز هستند بر اساس مقررات حاکمیت شرکتی در انتخابات هیئت‌مدیره شرکت کرده و به ارائه نظر بپردازند.
 
رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی یادآور شد: مالکیت بانک‌ها متفاوت بوده و مالکیت بانک‌ها می‌توانند متناسب با اقتضائات سرمایه خود و متناسب با دیدگاهی که نسبت به آینده بانک دارند تصمیماتی را اتخاذ کنند از این رو ادغام و یا انحلال بانک‌ها با تصمیمات آن‌ها انجام می‌شود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  آنا ،تاریخ انتشار:  16 خرداد 1399،کدخبر:493874  ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین