پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۰۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هر نوع کمک به دولت را مشروط به کمک به اقتصاد کشور و وزارتخانه‌ها را مسئول قاچاق دانست.
شعار سال: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هر نوع کمک به دولت را مشروط به کمک به اقتصاد کشور و وزارتخانه‌ها را مسئول قاچاق دانست.

*** تضمین اجرای جهش تولید



به گزارش خبرگزاری صنایع، فداحسین مالکی در خصوص نیاز جامعه به شعار سال جاری، اظهار کرد:
شعار جهش تولید برای سال جاری بر اساس معیار‌های جامعه است و نیاز بود که اقتصاد کشور از بن بست خارج شود و بخش تولید کشور شتاب گیرد.

وی با اشاره به نیاز به اراده دولت، افزود:
مجلس یازدهم این اراده را دارد به طوری که در روز اول فعالیت حمایت خود را از فرمان امام خامنه‌ای اعلام کردند و رئیس مجلس به تضمین‌های لازم برای اجرای این شعار اشاره کرد.


*** دستمال کثیف اقتصاد شفاف نمی‌سازد



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عدم شفافیت اقتصاد کشور، ادامه داد:
دلیل عدم شفافیت در اقتصاد کشور به دلیل وجود دستمال کثیف در دست افرادی است که محصور اقتصاد هستند. باید توجه داشت که با دستمال کثیف نمی‌توان اقتصاد کشور را شفاف کرد.
در صورتی که اقتصادی شفاف باشد، گرانی و تورم برداشته و سفره مردم آبرومندانه می‌شود و حتی مشکلات اقتصادی حاد کشور رفع می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد:
هرجایی که دولت نیازمند شفاف سازی است مجلس آمادگی لازم برای تعامل دارد، اما هیچ ملاحظه با دولت نخواهد داشت. ما به دنبال عزل و ساقط کردن دولت نیستیم، اما مجلس یازدهم، مشروط به تغییرات اساسی در حوزه اقتصاد، هر نوع کمکی را به دولت میکند.

*** شرایط بحرانی اقتصاد حاصل از بی‌قانونی



مالکی با بیان اینکه رئیس دفتر رئیس جمهور با یک تلفن یک وزیر عوض می‌کند، گفت:
این امر از اختیارات رئیس دفتر نیست بلکه از اختیارات ریاست جمهوری به حساب می‌آید و به خاطر همین بی قانونی‌ها است که اقتصاد کشور شرایط بحرانی را سپری می‌کند.


*** هنوز زیرساخت بهره‌برداری از ظرفیت‌ها را نداریم



سفیر سابق ایران در افغانستان با بیان اینکه ایران دارای مرز‌های متعدد آبی و خاکی با دیگر کشور‌ها است و باید از این ظرفیت برای تجارت استفاده کرد، گفت:
چابهار به عنوان مهم‌ترین معبر ترانزیت در منطقه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره گیری از این فرصت بلقوه است، اما بعد از گذشته ۱۰ سال از توافقات بین المللی در این ارتباط، هنوز احداث خط راه آهن، ترانزیت و اشتغال مرتبط در استان سیتان و بلوجستان راه اندازی نشده است.



مالکی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی باید در کشورمان فعال شود، گفت:
همکاری تجاری با کشور‌های همسایه را باید در اولیت امور قرار دهیم، در صورت تحقق این امر، اقتصاد تمام استان‌های مرزی رونق می‌باید.


*** قاچاق در وزارتخانه‌های آقای روحانی



نماینده مردم زاهدان در در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:
فرض اینکه، قاچاق مربوط به کوله بران است درست نیست و آقای روحانی باید قاچاق را در وزارتخانه‌های خود جستجو کند. وجود حواله‌ها و مجوز‌های کاذب واردات کالا‌های غیر ضروری، واحد‌های تولیدی را به تعطیلی کشانده است.



رئیس سابق سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق در کشور ما سازمان یافته است، گفت:
مرزنشینان ما مسئولیت حفاظت از مرز‌های کشور را بر عهده دارند و نباید انگ قاچاق کالا را نیز به آن‌ها زد، گردن کلفت‌هایی که در وزارتخانه‌ها حواله صادر و قوه قضائیه نیز با آن‌ها برخورد می‌کند هیچ ربطی به مرز نشینان ندارد.



وی همچنین افزود:
این فساد موجود در وزارتخانه‌های دولتی است که موجب بدبینی میان مردم شده به طوری که حتی بیان وضعیت زندگی مردم شرم آور است.



مالکی با بیان اینکه دولت باید از خودش تحرکی نشان دهند و کشور را از این وضعیت اقتصادی نجات دهد، اظهار داشت:
مشکل جدی در بحث گرانی‌ها داریم؛ ما از جنبه نظارتی خود در مجلس برای قرار دادن دولت در مسیر و ریل اقتصادی درست استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص وظایف نظارتی مجلس، افزود:
مجلس جدید در برای کمک به اقتصادی کشور در کنار دولت است، اما دیگر اجازه نمی‌دهد که مجلس یازدهم را مانند مجلس دهم دور بزند. مجلس از ابزار نظارتی خود بدون تعارف استفاده می‌کند، اما چوب لای چرخ دولت نخواهد گذاشت.


*** نیازمند تجارت و دیپلماسی اقتصادی قوی



سفیر سابق ایران در کشور افغانستان، گفت:
افغانستان، پاکستان و عراق بازار خوبی برای تولیدات محصولات ایرانی هستند، اما در سال‌های اخیر تجارت ایران با کشور‌های همسایه کمرنگ شده است و نتواسته ایم بستر سازی کنیم. سهم صادرات ما به کشور‌های منطقه در مقایسه با رقبا کمتر شده و لازم است که دستگاه دیپلماسی در این ارتباط فعال شود. تشکیل فراکسیون مرزی در مجلس نیز می‌تواند تبادلات مرزی را با کشور‌های همسایه توسعه دهد.



رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد:
مجلس می‌تواند که تحریم‌ها را با دپلماسی قوی دور بزند و به نظر می‌رسد که وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این زمینه همکاری و فعالیت‌های لازم را برای انجام دیپلماسی اقتصادی داشته باشد.



مالکی اظهار داشت:
واحد‌های تولید بسیاری در کشور وجود دارد که محصولاتشان فروش نرفته است، اما از طریق تقویت دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت با کشور‌های همسایه، می‌توانیم آن‌ها را صادر کنیم.


*** روحیه جهادی مجلس برای به تحرک درآوردن دولت



رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت:
رئیس مجلس و نمایندگان روحیه جهادی بالایی برای به تحرک درآوردن دولت دارند تا در یک سال باقی مانده دولت تغییرات چشمیگری در سفره مردم ایجاد شود.



وی با اشاره به اینکه ایجاد ارز ۴۲۰۰ تومانی از همان ابتدا مبنای مناسبی نداشت، گفت:

این امر موجب سوء استفاده برخی از افراد شد و لازم است کسانی که این طراحی را انجام داده اند اکنون توضیح دهند بر چه اساسی و مبنای این کار صورت گرفته و چه خروجی داشته اند.



مالکی همچنین، تاکید کرد:
تا زمانی که اقتصاد کشور شفاف نشود و دولت درباره هزینه کرد ارز‌های اختصاصی ۴۲۰۰ تومانی گزارش ندهد، اختصاص آن نمی‌تواند کارایی لازم را برای اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته باشد.

*** توافق سبب اتلاف وقت



به گزارش خبرگزاری صنایع، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت:‌
نمی‌توان به آمریکا کوچیک‌ترین اعتمادی داشت و دیگر نباید مانند گذشته وقت خود رای برای توافق با آمریکا و اروپایی تلف کرد که امروز همه آن‌ها به ایران پشت کرده اند. در صورتی که دیپلماسی قوی تری با کشور‌های همسایه از همان ابتدا داشتیم نتایج بهتری به دست می‌آمد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 ، کدخبر: 179566، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین