پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان،  متنی که سال‌هاست در انتظار تایید مانده، این روز‌ها بالاخره در آستانه تغییرات جدیدی قرار گرفته است. در حالی که روز گذشته خبر رسید که شورای نگهبان درخواست فرصت کرده تا لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان را بررسی کند، امروز یکی از خبرگزاری‌ها از تایید این لایحه خبر داده است.
شعارسال: لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان، متنی که سال‌هاست در انتظار تایید مانده، این روزها بالاخره در آستانه تغییرات جدیدی قرار گرفته است. در حالی که روز گذشته خبر رسید که شورای نگهبان درخواست فرصت کرده تا لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان را بررسی کند، امروز یکی از خبرگزاری‌ها از تایید این لایحه خبر داده است. اما لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان که بعد از قتل رومینا اشرفی با ابعاد جدیدی هم روبرو شده، بالاخره به کجا رسید؟

خبرگزاری تسنیم امروز طی خبری عنوان کرد که لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است. این خبر با تیتر: «شورای نگهبان لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان را تأیید کرد» کار شد. اما در متن خبر آمده است: «شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان را عدم مغایر با موازین شرع و قانون اساسی دانست.» سپس در ادامه خبر قید شده: «به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، شورای نگهبان در نامه‌‌ای به مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان را مغایر شرع و قانون اساسی اعلام و آن را تأیید کرد.»
 
لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان بعد از گذشت بیش از یک دهه تایید شد

سپس این خبر در چند رسانه دیگر از جمله خبرگزاری فارس هم کار شد. فارس با اعلام اینکه شورای نگهبان طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نظر خود در خصوص برخی طرح‌ها و لوایح را اعلام کرد از تایید این لایحه خبر داد.

فارس نوشت: «عدم مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان و لایحه اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشور اعلام و این لوایح تایید شدند.»

این در حالی است که روز گذشته خبر رسیده بود که شورای نگهبان برای بررسی برخی از طرح‌ها و لوایح فرصت خواسته و لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان هم یکی از آنها بوده است.

همین موضوع هم سبب شد تا مشخص نشود که بالاخره شورای نگهبان این لایحه را بالاخره و بعد از گذشت سال‌ها تایید کرده یا آن را مغایر با شرع دانسته و برای بررسی بیشتر آن فرصت خواسته است.

پیش‌تر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم گفته بود که پرونده‌‌ قتل رومینا اشرفی ارتباطی با لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان نداشته است.

در نهایت شورای نگهبان از تایید نهایی این لایحه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان از بررسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در جلسه اخیر شورای نگهبان خبر داد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طبق نظر شورای نگهبان لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان با شرع و قانون اساسی مغایرتی ندارد و مورد تایید این شورا قرار گرفت.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1399، کد خبر: 410342، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین