پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی زمزمه‌ها در زمینه واردات گوشت گفت: با این شرایط دامدار به زمین می‌خورد.
شعار سال: «محمد صفایی» اظهار داشت: در اساسنامه شرکت پشتیبانی امور دام آمده تهیه، تولید و نگهداری، توزیع و پشتیبانی و تنظیم بازار انواع خوراک دام، طیور و آبزیان، مواد پروتئینی (حیوانی) و متفرعات آنها، کمک به عمران، احیاء و اصلاح مراتع جهت افزایش تولید، حمایت از تولیدکننده، مصرف‌کننده و صنایع وابسته و خرید تضمینی مواد علوفه‌ای و محصولات پروتئینی دامی از وظایف آن‌ها است.

وی افزود: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام دام در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام می‌کند در ۱۱ استان کشور دام مازاد داریم، اما در همان مصاحبه تناقض دارد و بیان می‌دارد اگر دامداران تا ۲۰ مردادماه گوشت خود را به صورت لخت تحویل ندهند، باید واردات داشته باشیم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی اعلام می‌کند در ۱۱ استان گوشت مازاد داریم بعد صحبت از واردات می‌کند؛ آیا پشت پرده‌ای وجود دارد تا ارز داده شود و گوشت وارد گردد که در این صورت دامدار زمین می‌خورد.

صفایی خاطرنشان کرد: دامدار چطور می‌تواند گوشت را به صورت لخت تحویل دهد و ایشان دلیل این کار را عدم امکان نگهداری می‌داند، در صورتی که در گذشته دام زنده خریداری می‌شده و مستقیم روانه کشتارگاه می‌شده است.

وی تاکید کرد: این وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام است که دام را خریداری و به کشتارگاه ببرد نه دامدار، این حمایت از تولیدکننده نیست بلکه اختلال در کار تولید است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امروز از وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه طرح سئوال کرده‌ام و ایشان باید در این زمینه پاسخگو باشند، این درست است که در این شرایط ابتدا ارز از کشور خارج شود و بعد از آن تولیدکننده را زمین بزنیم؟

صفایی خاطرنشان کرد: فقط در شهرستان‌های گناباد و بجستان ۱۰۰۰ جوانه آماده کشتار و حدود ۱۰ هزار دام سبک داریم، پس در کل کشور نیز این ظرفیت وجود دارد و باید مدیریت درستی صورت گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399 ، کدخبر: ۵۷۸۳۵ ، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین