پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مریوان گفت: طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین در مدارس این شهرستان اجرا می شود.

شعار سال: شیرکو بهمنی روز شنبه گفت: با توجه به اینکه هنوز با گذشت بیش از سه دهه از آغاز دوران دفاع، بحث مین روبی شهرستان مریوان و روستاهای حومه آن به طور کامل انجام نشده است، این طرح به صورت مشترک بین اداره بهزیستی مریوان و اداره آموزش و پرورش اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مدارس مریوان و روستاهای آن اظهار داشت: به منظور آموزش و پیشگیری از حوادث ناشی از انفجار مین در مناطق مرزی، از طریق کتاب های مصور و هشدار دهنده، آموزش های لازم توسط کارشناسان مربوط به دانش آموزان ارایه می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی به مین آلوده هستند، این طرح در این پنچ استان اجرا می شود.

بهمنی با بیان اینکه این طرح از سال 81 تا کنون هر ساله اجرا می شود یادآور شد: متاسفانه هنوز در بعضی از مناطق مرزی و روستاهای مریوان به علت نبود نقشه های مناطق مین زده و عدم علائم هشدار دهنده، شاهد حوادث ناگواری در این خصوص هستیم.

رئیس اداره بهزیستی مریوان خاطر نشان کرد: در اکثر موارد مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی بر اثر بارش باران و نزولات آسمانی با جابجایی باعث انفجارهای ناگهانی در حاشیه روستاها و مصدومیت دانش آموزان زیادی شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طول چندین سال گذشته در مناطق آلوده به مین مریوان هیچ گونه اعلام هشدار دهنده و پیشگیری نصب نشده است، گفت: یکی از ضرورت های اساسی برای این مناطق، علامت گذاری و به نوعی اطلاع رسانی در خصوص مناطق آلوده به مین است.

مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 16 آبان 1394، کد مطلب: 81828385 (4972672):www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین