پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۸۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
جمعی از فرهنگیان در خصوص قانون شکنی و بی توجهی به اجرای قانون در مهمترین رکن قانون گذاری ساختار تعلیم و تربیت (شورای عالی آموزش و پرورش) تذکر داده و خواهان توجه به مطالبات قانونی گردیده اند.
شعارسال:جمعي از منتخبين فرهنگيان استان هاي مختلف كشور در انتخابات شوراي عالي آموزش و پرورش در نامه ای  به وزير آموزش و پرورش در خصوص قانون شكني و بی توجهی به اجراي قانون در مهمترین رکن قانون گذاری ساختار تعلیم و تربیت ( شوراي عالي آموزش و پرورش ) تذکر داده و خواهان توجه به مطالبات قانونی گردیده اند .
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است.
 
هو المستعان
 
ریاست محترم جلسات شورای عالی آموزش و پرورش
« محسن حاجی میرزایی » وزیر محترم
 
با سلام و دعای خیر
 
یکی از مهمترین مصوبات در جلسه 29 مهر سال 1398 به شماره 967 برگزاری انتخابات دبیرکل در جلسه آتی بود.

 متاسفانه تا به امروز 21 خرداد 1399 حتی به مصوبات این شورا که مهم ترین رکن تصمیم گیری و تصمیم سازی ساختار تعلیم و تربیت می باشد  توجهی نشده و همچنین از مورخه ۸ اردیبهشت 99 هیچ جلسه ای حتی برای شرایط فعلی آموزش وپرورش در بحران کرونا و بررسی تبعات مثبت و منفی شبکه شاد برگزار نگردیده است و همین باعث نگرانی از جانب همکاران نماینده فرهنگیان گردیده که در زیر محضرتان ارائه می گردد:
 
بی توجهی به قانون در مهمترین رکن قانون گذاری ساختار تعلیم و تربیت

 ماده 2- ریاست شورای عالی آموزش و پرورش با رییس جمهور است و در غیاب وی، وزیر آموزش و پرورش ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت. نایب رئیس شورا از بین اعضا برای مدت دو سال تعیین می شود.

ماده 3- سازمان اداری شورای عالی آموزش و پرورش، دارای دبیرکل خواهد بود که هم ردیف معاون وزیر بوده و به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و با موافقت شورای عالی آموزش و پرورش منصوب می شود و سمت دبیری شورا را نیز خواهد داشت.


سازمان و وظایف آن در آیین نامه داخلی شورا منظور خواهد شد.

1- انتخابات دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش

2- دعوت از ریاست محترم جمهوری جهت شکستن طلسم 15ساله عدم حضور ریاست محترم جمهوری در جلسات شورای عالی

3- ساماندهی نوین در دبیرخانه شورای عالی و عملیاتی نمودن مصوبات شورای عالی مورد دیگر، علی رغم اینکه جناب دکتر نوید ادهم ، دبیر فعلی ، در چهار سالِ گذشته ابلاغ رسمی دبیرکلی را نداشته اند و اکنون هم با گذشت ۹ماه از تاریخ تشکیل و تصویب برگزاری انتخابات دبیرکل، گذشته هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
البته لازم به ذکر است که جناب ادهم به درجه پیشکسوتی نائل و به سن بالای ۶۵ سال رسیده اند.
 
امید داریم با معرفی نیروی جوان و کارآمد و معرفی دو یا سه نفر برای انتخابات جلسه بعد، گره ای از مشکلات وافر این ساختار باز شود.

لذا از جنابعالی وزیر محترم آموزش و پرورش استدعا داریم نسبت به این شورا که یکی از مهمترین و کهن ترین شورای سیاستگذاری امر تعلیم وتربیت و توسعه کشوری - با قدمت یک قرن - است عنایت لازم را مبذول فرمایید.

جمعي از منتخبين فرهنگيان از استان هاي مختلف كشور
 
رونوشت :
1- دفتر ریاست جمهوری
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی صدای معلم   ،تاریخ انتشار:   22 خرداد 1399،کدخبر:  18965،www.sedayemoallem.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین