پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۷۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
عبدالرضا نصیری گفت:کاروانسرای تاریخی خان‌زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز که در زلزله بهمن ۹۸ آسیب دیده بود، مرمت شد.

شعار سال:معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: کاروانسرای تاریخی خان‌زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز که در زلزله بهمن ۹۸ آسیب دیده بود، مرمت شد.

عبدالرضا نصیری، شنبه بیان کرد: زلزله‌های بهمن‌ماه ۹۸ در منطقه یاد شده، باعث ریزش قسمت فوقانی و جدا شدن پوسته قسمت پایین دیوار ضلع غربی کاروانسرای خان زنیان شده بود که کار مرمت آن به انجام رسید.

او ادامه داد: این عملیات مرمت شامل، پیاده‌کردن بخش‌های در حال ریزش و فاقد استحکام، جازنی و برچیدن ملات‌های آسیب دیده، تفکیک سنگ‌های قابل استفاده از نخاله‌ها و دسته‌بندی آن‌ها برای اجرای مجدد، اجرای دیوار سنگی فروریخته، سبک‌سازی بام از نخاله و آوار است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: کاروانسرای خان زنیان که به کاروانسرای مشیری نیز اشتهار دارد، متعلق به دوره قاجاریه است، این بنا که از مصالح سنگ و گچ ساخته شده، دارای چهار ایوان و چهار برج هشت ضلعی در چهار طرف این بناست.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج و چهاردهم ریشتر، هفتم بهمن ۹۸ در عمق هفت کیلومتری زمین در منطقه خانه زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد. این بخش در فاصله ۴۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 24 خرداد 1399،کد خبر:555278،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
واقعا بايد هر نيرويي در هر استاني داريم اينجا دوبرابرش كنيم تا بتونيم اين بناها و فرهنگ عظيم رو حفظ كنيم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
واقعا این همه حرفی که پشت مردم یراز هست در مورد تنبلی اصلا درست نیست من خودم خیلی از رفیقام پر تلاشن این پروژه هم خودش دال بر این قضیه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین