پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۳۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
مرتضی عزیزی گفت:کم آبی، برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و همچنین فعالیت واحد های تولید کنجد و ارده و پسابی که تولید می کنند موجب شده کیفیت آب این حوزه از سایر شهرستان های استان پایین تر باشد.

شعار سال: رئیس حفاظت محیط زیست اردکان عنوان کرد: قرارگیری اردکان در محیطی خشک و کویری، همچنین وجود معادن متعدد و خشکسالی هایی که چندین سال موجب تضعیف پوشش گیاهی شده خطرات زیست محیطی است که این شهرستان را تهدید می کند.

مرتضی عزیزی ابراز داشت: آلودگی هوا در اردکان به صورت طبیعی با توجه به قرارگیری در حاشیه کویر، آب و هوای گرم و خشک و هجوم ریزگردها زیاد است اما فعالیت‌ معادن و صنایع مختلف نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

وی افزود: کم آبی، برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و همچنین فعالیت واحد های تولید  کنجد و ارده و پسابی که تولید می کنند موجب شده کیفیت آب این حوزه از سایر شهرستان های استان پایین تر باشد.

این مقام مسوول با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی در مورد تغییر کاربری یک کارخانه تولید آسفالت به کارخانه تولید آهک گفت: این واحد برای تغییر کاربری هیچ مجوزی از اداره محیط زیست اردکان ندارد. اخطارهای لازم در این خصوص نیز داده شده و پرونده ای به دادگاه ارسال شده است. 

عزیزی با اشاره به دلایل مخالفت با این تغییر کاربری عنوان کرد: این واحد یک کارخانه کوچک تولید آسفالت بوده که آلایندگی آنچنانی نداشته است، اما کارخانه تولید آهک  آلاینده است.

وی ادامه داد: در دشت اردکان به قدری صنایع آلاینده نظیر واحدهای برداشت شن و ماسه، کوره های آجر و کارخانه تولید آسفالت استقرار دارند که دیگر ظرفیت واحد جدیدی وجود ندارد. باید ابتدا این واحدها را سر و سامان داد و آلایندگی آن ها را به حداقل ممکن رساند. بعد از این اتفاق است که می توان در مورد اعطای مجوز به واحدهای جدید تصمیم‌گیری شود.

رئیس حفاظت محیط زیست اردکان تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به یک نفر مجوز بدهیم و به یکی دیگر مجوز فعالیت ندهیم. درخواست مجوز تولید آهک در این منطقه نیز بسیار زیاد است ولی ما سال هاست که مجوز جدیدی اعطا نکرده ایم و در صورت تغییر این روند باید تا ۴۰ مجوز جدید صادر شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری می متالز ، تاریخ انتشار: 24 خرداد 1399 ، کدخبر:110784،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
واقعا كي فكرش رو ميكرد كه اردكان يزد با اون اب و هواي بي نظيرش درگير الودگي هوا بشه ؟ تا كي براي مسئولين فقط پول مهمه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
یعنی استان یزد یکی‌ از بهترین آب و هوا هارو داشت بین استان ها
اینم گرفتید با بی خردی خرابش کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین