پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به غیراستاندارد بودن روغن‌های کنجد مغازه‌ای فاقد نام مصوب گفت: ترازوهای چینی در استان یزد جمع‌آوری می‌شود.

شعارسال: محمدحسین ماجدی اردکانی در نشست خبری با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت 18 آبان روز ملی کیفیت، با بیان اینکه استان یزد در این سال‌ها رتبه 11 کشور را داریم و نسبت به چند سال گذشته هیچ رشدی نداشته‌ایم، اظهار داشت: در این مدت شرایط ثابت بوده است و خیلی زیبنده نیست بلکه باید از ظرفیت رسانه‌ها و انتقادات و پیشنهاداتی که از سوی آن‌ها ارائه می‌شود استفاده کافی را برد تا بتوانیم نسبت به رشد این رتبه در کشور عمل کنیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه پس از ثبت جهانی یزد در یونسکو، نیازهای استان نیز فراتر از گذشته است، تصریح کرد: امروزه زیبنده استان یزد نیست که یک توریست برای استفاده از حداقل‌ها در استان با مشکل روبه‌رو شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه خیلی‌ها از استاندارد دم می‌زنند ولی باید دید که بر طبق کدام استاندارد آن را اجرا می‌کنند و آیا دستگاه متولی این امر آن موضوع را تائید می‌کند یا خیر و سپس نسبت به استانداردسازی آن عمل کنند.

ماجدی اردکانی با بیان اینکه اگر حساسیت‌ها در جامعه به وجود آید ما بهتر می‌توانیم کارکرده و عملکرد خود را به نمایش بگذاریم، اضافه کرد: با این کار می‌توانیم استانداردها در سطح کشور، استان و ادارات را به یک روش هماهنگ پیش برده و نسبت به این مسئله مهم با دقت عمل بیشتری کارکنیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد افزود: یکی از صنایع خوب استان یزد، صنعت آسانسور است به‌این‌علت که در این چند سال حساسیت‌های مردم نسبت به این موضوع بیشتر شده است و آن‌ها به سمت استانداردسازی آسانسورهایشان پیش می‌روند.

وی به یکی از طرح‌هایی که به مناسبت روز ملی کیفیت در استان یزد اجرا می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: از شنبه مورخ 20 آبان ماه الی پنج‌شنبه 25 آبان ماه به مدت یک هفته طرح رایگان بازدید آسانسورهای شهرستان یزد را در دستور کار خودداریم و کسانی که می‌خواهند نسبت به این کار اقدام کنند می‌توانند با شماره‌های 09135229685 تماس گرفته و یا پیامک ارسال کنند در این هفته به‌صورت رایگان آسانسورهای مدنظر آن‌ها بازدید خواهد شد.

ماجدی اردکانی با اشاره به اینکه در استان یزد 2500 دستگاه آسانسور وجود دارد، گفت: با ارزیابی که صورت گرفته قریب به 50% این آسانسورها با مشکل روبه‌رو هستند که باید نسبت به استانداردسازی آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با تأکید بر اینکه فرآورده‌های کنجدی نیاز به حمایت بیشتر و توسعه کیفی دارد، یادآور شد: متأسفانه مردم نسبت به روغن‌های که در جلوی چشم آن‌ها با دستگاه‌های مخصوص گرفته می‌شود اطلاعات کافی ندارند و باید بدانند که آلوده‌ترین روغن‌ها همین فرآورده‌های غیربهداشتی و فاقد استاندارد هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از گرفتن روغن توسط دستگاه، مقداری کنجد در آن‌ها باقی می‌ماند باعث ایجاد قارچ‌هایی در آن می‌شود که بسیار خطرناک است و مردم بدانند که نباید از فرآورده‌های آلوده استفاده کنند.

ماجدی اردکانی افزود: کنجد یک محصول فسادپذیر است و اگر در معرض هوا قرار گیرد با تولید قارچ‌هایی سبب مسمومیت فرد مصرف‌کننده می‌شود که باید نسبت به استفاده از این فرآورده‌های حساس بیشتر دقت نظر داشت.

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به اینکه 80 درصد فرآورده‌های روغن تولید کنجد در شهرستان اردکان صورت می‌گیرد، گفت: 80 تُن از این محصول به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به واحدهای صنفی شهرستان اردکان تا تاریخ اول دی‌ماه فرصت داده‌شده است که نسبت به استانداردسازی مرکز تولید خود و دریافت پروانه استاندارد اقدام کنند که اگر این کار صورت نگرفت آن واحد تولید فاقد استاندارد تعطیل و پرونده آن به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود.

ماجدی اردکانی با بیان اینکه طلای یزد بیست است، گفت: باید از این صنعت حمایت شود و یکی از برندهای معروف کشور است ولی باوجود برخی مشکلات باید در شناساندن آن به‌کل کشور تلاش شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال 86 پارک استان و شهرستان یزد با 327 وسیله بازی مورد بازرسی قرار گرفت که متأسفانه همگی آن‌ها با مشکل روبه‌رو بودند.

وی با اشاره به اینکه از بازرسی 4711 مورد در بازرسی در بازار استان یزد فقط 53 مورد کالا فاقد علامت استاندارد بود، اضافه کرد: اینکه فقط یک درصد از آن‌ها دچار مشکل باشد نشان از فعالیت‌ها در استان برای استانداردسازی کالاها است که جای بسی خوشحالی دارد.

ماجدی اردکانی اظهار داشت: در استان یزد بیش از 800 هزار ترازو وجود دارد که تعداد کمی از آن‌ها کالیبره هستند و با برنامه‌ریزی‌هایی قبلی، قرار است ترازوهای چینی از بازارهای استان جمع‌آوری شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17آبان1396 ، کدخبر: 1568403: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین