پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تحقیقات علوم دامی در کشور زمانبر و دارای هزینه‌های سنگین است، گفت: در حال حاضر در زمینه گوشت، تخم مرغ و شیر وضعیت کشور بسیار خوب است.

شعار سال: اسکندر زند در حاشیه هفدهمین کنگره علوم دامی ایران که در محل دانشکده کشاورزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره‌ها هر 2 تا 3 سال یکبار ارائه یافته‌هایی است که در کشور سبب تبادل افکار می‌شود.

وی افزود: در زمینه علوم دامی در اکثر کشورها معمولا بخش‌های خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنند که ما هم در صنعت دام و دامپروری چه در زمینه دام‌های سنگین و چه دام‌های سبک و در زمینه طیور توانسته‌ایم بخش خصوصی را در این زمینه مشارکت دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخش طیور به‌خوبی پیش‌رفته است، گفت: از نظر نژاد وابسته هستیم و از نظر دام و تغذیه باید بیشتر پشتکار نشان دهیم.

وی با بیان اینکه دام‌های سنگین و نژادهای بومی در این سال‌ها کمتر مورد اصلاح و بهره‌برداری قرار گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر به نژاد هولشتاین وابسته شده‌ایم که برنامه‌ریزی‌هایی در وزارتخانه درباره دام‌های دو منظوره در حال انجام است.

زند درباره نژادهای بومی و نژادهای دیگر مانند زنبور عسل گفت: خوشبختانه در کشور کارهای بسیار خوبی انجام شده که یکی از آنها ملکه‌های بومی حاصل از تحقیقات خودمان است. در زمینه نوقان پیشرفت‌های خوبی در دنیا صورت گرفته است که ما باید از تجربیات آنها در این زمینه استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره حیواناتی مانند گوسفند و بز که از نظر شیر به‌ویژه برای کشاورزان که بنیه پرورش دام‌های سنگین را ندارند و می‌توانند منبع خوبی باشند، گفت: روی بزهای بومی بسیار کم کار شده در صورتی که ما بزهای بومی بسیار خوبی داریم که در حال حاضر پروژه مشترکی با دانشکده تهران و سازمان تحقیقات در رابطه با بزهای بومی شیری در حال انجام است.

زند با اشاره به اینکه گوسفندداری در فضای بسته به‌صرفه نیست و در فضای باز به صرفه‌تر است، ادامه داد: مشکلات متعددی در عرصه مراتع داریم؛ تحقیقاتی که شرکت‌های دانش بنیان در حال حاضر در دنیا برای رفع این مشکل انجام می‌دهند پرورش گوسفندان دوقلوزا است که سبب ضریب تبدیل بیشتر و داشتن چربی کمتر در این گوسفندان می‌شود.

وی تصریح کرد: درباره دام‌های فوق سبک زمینه جدیدی باز شده که از حشرات برای تولید پروتئین و جیره عمده غذایی دام‌ها استفاده می‌شود که ما عمدتا کمتر ورود پیدا کرده‌ایم. تحقیقات علوم دامی در کشور زمانبر و دارای هزینه‌های سنگین است که اگر بخواهیم در آینده وضعیت ما از این بهتر شود باید سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه گوشت، تخم مرغ و شیر وضعیت کشور بسیار خوب است ولی به دلیل اینکه این صنعت را باید بومی کنیم باید از ظرفیت‌های خودمان استفاده کرده و اقتصاد مقاومتی را سر لوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395، کد مطلب: 1180792:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین