پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
سال گذشته، قطار پرشتاب، با یک نوجوان از اهالی منطقه اهودشت (ام الغزلان) شوش که موتورسیکلتش روی ریل گیر کرده بود، برخورد کرد و باعث مرگ دلخراش وی شد.

شعار سال : سال گذشته، قطار پرشتاب، با یک نوجوان از اهالی منطقه اهودشت (ام الغزلان) شوش که موتورسیکلتش روی ریل گیر کرده بود، برخورد کرد و باعث مرگ دلخراش وی شد.
عصر سه‌شنبه ۳ تیر ۹۹ هم حادثه‌ای مشابه برای یک خودروی سمند روی داد. قطار پرشتاب در محدوده روستای مزرعه، ۳ تن از شهروندان شوش را به کام مرگ کشاند.
اهالی روستاهای حاشیه دز که در سیلاب‌های چند سال اخیر، به شدت آسیب‌پذیر شده‌اند، مجبورند برای دسترسی به جاده ترانزیتی و روستاهای اطراف از روی ریل قطار عبور کنند، این نقطه برای اهالی پرتردد است، تابلوهای اعلام خطر بسیار کم هستند و جداسازی حریم ریلی قطار از طریق ساخت دیوار یا فنس‌کشی در این نقطه پرخطر نیز وجود ندارد، گویا حفظ و صیانت از جان مردم این منطقه برای وزارت راه و شرکت راه‌آهن از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

نقطه محل حادثه، کمتر از ۲۰۰ متر با منطقه مسکونی فاصله دارد، اهالی دهها روستای مجاور از این نقطه پرخطر برای ارتباط با همدیگر استفاده می‌کنند، نزدیک‌ترین راه عبور از ریل قطار از نقطه محل حادثه، حدود ۲۰ کیلومتر است.

اهالی می‌گویند حوادث زیادی در طول سال در این نقاط اتفاق میفتد، به گفته انها، بسیاری از احشام به علت برخورد قطار تلف شده‌اند. .

چند معلم هم نسبت به این حادثه واکنش نشان داده‌اند، انها می‌گویند مجبورند برای تدریس در مدارس روستاهای حاشیه دز، از ریل قطار عبور کنند، بارها و به ویژه در هوای مه‌آلودِ زمستان با خطر برخورد قطار مواجه شده‌اند.

ایجاد زیرگذر یا روگذر در این نقطه برای عبور اهالی، و ساماندهی و ایمن‌سازی ریلی در محدوده مناطق مسکونی بخش شاوور از وظایف اصلی مسئولان مربوطه است.
.
مسئول مرگ اهالی در حوادث مشابه ریلی، متوجه کسانی است که به وظایف خود عمل نمی کنند و صیانت از جان مردم را به عنوان یک اولویت در نظر نگرفته‌اند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین