پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
گرمی بیش از 80 هزار نفری بدون چشم پزشک مردم شهرستان ۸۳ هزار نفری گرمی مدت‌ها از وجود چشم پزشک در این شهرستان محروم هستند.

شعارسال: شهرستان گرمی با جمعیت حدود ۸۳ هزار نفر یکی از شهرستان‌های با سابقه استان اردبیل به‌حساب می‌آید، اما هر از چند گاهی صدای برخی از مشکلات از جمله نبود یک سری امکانات بیمارستانی در این شهرستان باعث اعزام بیماران به استان‌ها و حتی شهرستان‌های هم‌جوار می‌شود که یکی از این مشکلات نبود چشم پزشک در این شهرستان ۸۳ هزار نفری است.

آنگونه که بسیار اتفاق می‌افتد، اگر در حین فعالیت‌هایی چون جوشکاری و امثال آن، پلیسه و یا جسم خارجی به چشم کسی فرو رود یا اتفاقات خطرناک‌تری پیش آید، این مورد اورژانسی تا به استان یا شهرستان‌های هم‌جوار برسد چه حالی پیدا می‌کند و چه اتفاقات ناگوارتری که صرفا به خاطر دیر رسیدن به مرکز درمانی برای او ایجاد می‌شود.

در این مدتی که هیچ چشم پزشکی در شهرستان حضور ندارد و اگر کسی خدای نکرده دچار مشکل چشمی شود یا در طول روز برای چشمش مشکلی پیش آمد باید مسیر ۱۲۰ کیلومتری گرمی تا اردبیل را برای دیدن چشم پزشک بپیماید.

به همین منظور به سراغ علی جاویدزاده، رئیس دانشکده پرستاری و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مغان (گرمی) رفتیم که وجود برخی متخصص‌ها از جمله قلب و عروق و چشم پزشکی را در شهرستان ضروری عنوان کرد و گفت: اعلام نیاز شهرستان به متخصص‌ها به دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صورت گرفته است و در آبان‌ماه سال‌جاری که توزیع نیروهای جدید صورت می‌گیرد، برخی متخصص که در شهرستان نیاز است از جمله متخصص قلب و چشم پزشک برای خدمت در شهرستان گرمی نیز اعزام می‌شود.

وی در ادامه گفت: البته در طول این مدت تلاش‌های بسیاری برای حضور متخصصان از جمله متخصص قلب در این شهرستان و یا حتی به صورت چهار روز در هفته در گرمی مستقر شود، صورت گرفته و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از سايت خبري آزادلو، تاريخ انتشار: دوشنبه 15 شهريور 1395، كد خبر: - ، www.azadlo.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین