پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
در یک ماهه اخیر میزان درخواست مجوز حمل سلاح در ایالت ایلینوی آمریکا ۵۰۰ برابر افزایش یافته است.
شعار سال،: پس از مرگ جورج فلوید در آمریکا، ناآرامی‌ها در این کشور افزایش یافت که این مسئله سبب شده است مردم برای حفظ امنیت خود به فکر خرید و حمل سلاح بیفتند. آمار‌ها نشان می‌دهد تنها در ایالت ایلینوی آمریکا در ماه جاری درخواست مجوز سلاح در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

روزنامه «شیکاگو تریبون» به استناد آمار پلیس ایالت ایلینوی این خبر را منتشر کرد و نوشت بیش از ۴۲ هزار ساکن ایلینوی در فاصله زمانی اول تا ۱۷ ژوئن درخواست مجوز حمل سلاح کرده‌اند که این رقم در سال گذشته هفت هزار مورد بوده است. همچنین تعداد درخواست‌های ارائه شده در دو هفته ابتدایی ژوئن تقریبا با تمامی درخواست‌های مطرح شده در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه برابری می‌کند.

فروشگاه‌های اسلحه‌فروشی نیز این آمار را تایید می‌کنند و می‌گویند مردم به شکل بی‌سابقه‌ای در حال ذخیره سازی سلاح و مهمات هستند. یکی از این فروشندگان در این خصوص گفت میزان فروش او از ۱۰ سلاح در یک روز در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ سلاح در روز افزایش یافته است.

پیش از این نیز فاکس بیزینس گزارش داده بود بیش از ۱.۷۲ میلیون سلاح در ماه مه در سراسر آمریکا به فروش رفته است و این تعداد در نوع خود رکورد محسوب می‌شود و نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به نوشته راشا تودی، با شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در ایالت‌های مختلف آمریکا فروش سلاح در این کشور افزایش پیدا کرد. اما قتل فجیع یک شهروند سیاه پوست به دست پلیس ایالت مینه‌سوتا به این افزایش شتاب باورنکردنی داد. با مرگ جورج فلوید اعتراضات گسترده‌ای علیه خشونت‌های پلیس و تبعیض نژادی در سراسر آمریکا به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، کد خبر:۷۴۰۴۱۰۹، تاریخ انتشار:۷ تیر ۱۳۹۹، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین