پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
یک فعال حوزه کار بهترین راه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد به ویژه کارگران را خانه‌های اجاره به شرط تملیک دانست و گفت: اگر وام‌های بانکی و ودیعه مسکن را به کارگری که حقوقش پایین است بدهیم گرفتار و مقروض می‌شود و ناچار است از معیشت خانواده‌اش بزند تا اقساط وام را بپردازد.
شعار سال: فتح اله بیات درباره راهکار خانه دار شدن کارگران در شرایط امروز اقتصاد ابراز عقیده کرد و اظهارکرد: سال‌های سال است که بر ضرورت خانه دار شدن خانوار‌های کارگری تاکید داریم و از دولت‌ها انتظار داریم که برای مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد چاره‌ای بیاندیشند. امروز اعلام می‌کنیم که بهترین راه برای صاحبخانه شدن گروه‌های متوسط و کم درآمد به ویژه کارگران خانه‌های اجاره به شرط تملیک است تا افراد بر اساس توان و وسع مالی و فیش‌های حقوقی خود خانه‌دار شوند.

وی با بیان اینکه خانه‌دار شدن برای بسیاری از کارگران آرزویی محال است، ادامه داد: در طرح اجاره به شرط تملیک کارگران مستاجر هستند و ماهانه مبلغی به عنوان اجاره می‌پردازند و بعد از چند سال صاحبخانه می‌شوند.

این فعال حوزه کار درباره پرداخت وام‌های ودیعه مسکن، گفت: طبعا این وام‌ها قرض الحسنه نیست و باید اقساط آن پرداخت شود، ولی آیا کارگران با درآمد امروز و حقوق و دستمزدی که دریافت می‌کنند، می‌توانند از عهده پرداخت اقساط وام برآیند؟ اگر وام‌های بانکی و ودیعه مسکن را به کارگری که حقوقش پایین است بدهیم گرفتار و مقروض می‌شود و ناچار است از معیشت خانواده‌اش بزند تا اقساط وام را بپردازد.

بیات درباره ساخت خانه‌های کوچک مقیاس ۲۵ متری و ۳۵ متری نیز گفت: آنطور که گفته شده این خانه‌ها برای زوج‌های جوان است بنابر این چندان به درد کارگران نمی‌خورد، ولی در شرایط امروز اقتصاد اگر همین متراژ را برای کارگران در نظر بگیرند یک مسکن موقتی است که می‌تواند در مقطع کوتاهی جواب بدهد، ولی درمان ریشه‌ای خانه دار شدن کارگران نیست.

به گفته وی در قانون اساسی آموزش و درمان و مسکن برای آحاد جامعه دیده شده و حق هر ایرانی است که یک خانه و سرپناه داشته باشد.

این فعال حوزه کار در عین حال با اشاره به ساخت مجتمع‌های مسکونی در برخی از کارخانه‌های قدیمی اظهار کرد: در گذشته صاحبان کارخانه‌ها برای رفاه کارگران خود واحد‌های مسکونی در داخل یا جوار کارخانه احداث می‌کردند. امروز هم اگر شرایط مساعد باشد می‌توان از کارفرمایان انتظار داشت که به فکر مسکن کارگران خود باشند، ولی در شرایطی که کارفرما با هزینه‌های بسیاری مواجه است و به سختی نیروی کار خود را نگه داشته نمی‌توانیم بگوییم که مسکن کارگرانش را تامین کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری گسترش: ۱۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۱۰۷۳۹۷:www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین