پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توزیع قرص‌های ویتامین D در مراکز و خانه‌های بهداشت استان اردبیل خبر داد.
شعارسال: صادق حضرتی اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین ویتامین Dبرای سلامتی افراد و جلوگیری از بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان، بروز برخی سرطان‌ها، دیابت از نوع دو و ام‌ اس مشکل‌آفرین شده است وزارت بهداشت تصمیم گرفته است تا در جبران کمبود ویتامین Dدر کشور نسبت به توزیع قرص ویتامین Dاقدام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از زنان ما در دریافت ویتامین D که منبع آن خورشید است با تنگناها و مشکلاتی روبه‌رو هستند به نظر می‌رسد بیشترین تهدید کمبود ویتامین D متوجه زنان باشد از همین‌رو اقدام به تهیه و توزیع رایگان قرص ویتامین D در مراکز و خانه‌های بهداشتی کردیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توزیع قرص‌های ویتامین D در مراکز و خانه‌های بهداشت استان اردبیل خبر داد.

حضرتی تصریح کرد: وزارت بهداشت این طرح را با هدف ارتقای سلامت افراد جامعه به ویژه رفع برخی از مشکلات و نارسایی‌ها انجام می‌دهد تا بتواند به نحوی کمبود ویتامین D را کنترل و با تامین آن به سلامت افراد کمک کند.

وی یادآور شد: در همین راستا و در قالب برنامه تامین مکمل‌های ویتامین‌های مورد نیاز بدن وزارت بهداشت ۵۰ هزار واحد قرص را تهیه کرده است تا هر ماه برای هر فرد یک قرص در این مراکز به صورت رایگان توزیع کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: افراد میانسال و سالمند با مراجعه به مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی می‌توانند ماهانه این قرص‌ها را دریافت و با مصرف آن کمبود ویتامین D را برطرف کنند.

حضرتی ادامه داد: قطعا در مراکز بهداشتی بهورزان ما اطلاعات کامل را به همراه بروشور مورد نیاز در مصرف قرص ویتامین D و نحوه تامین آن آموزش می‌دهند تا افراد بتوانند نیاز بدن خود را به این ویتامین تامین کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت در یک مطالعه فراگیر متوجه شده است که ۵۰ درصد زنان و برخی از مردان از کمبود ویتامین D رنج می‌برند که در این راستا طرح تامین ویتامین D را به شکل گسترده آغاز کرده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه ویتامین D دارای دو منبع تولید و تامین است گفت: این ویتامین یا از طریق تابش آفتاب به بدن می‌رسد و یا از طریق منابع تغذیه و موارد خوراکی است که به دلیل پوشش خاص بانوان به نظر می‌رسد کمبود ویتامین D در این قشر بیشتر مشهود باشد چرا که در جذب تابش نور آفتاب با تنگناهایی روبه‌رو هستند که ضرورت دارد بانوان از این قرص‌ها بیشتر استقبال کرده و استفاده کنند.

حضرتی اظهار کرد: امیدواریم در قالب این طرح سلامت افراد جامعه به ویژه در تامین ویتامین D فراهم آمده و مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساوالان خبر، تاریخ انتشار: شنبه 20 شهریور 1395، کد خبر: 140731 ، www.savalankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین