پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۸۶۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
نایب رییس انجمن انبوه‌سازان گفت: عرضه و فروش متری مسکن در بورس کشور اشتباه بزرگی است، زیرا عاملی برای سوداگری و ضرر زیاد به قشر ضعیف خواهد بود؛ لذا تولید انبوه واحد‌های ارزان قیمت تنها راه‌حل این مشکل است.
شعار سال: نایب رییس انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه عرضه و فروش متری مسکن در بورس اشتباه بزرگی است و عاملی برای سوداگری و آسیب بیشتر به قشر ضعیف خواهد شد، تولید انبوه واحد‌های ارزان قیمت را تنها راه‌حل مشکل مسکن در کشور دانست.

دو عامل موفقیت در حوزه مسکن کشور
ایرج رهبر با اشاره به وجود بیش از ۲۴ میلیون جمعیت در سکونتگاه حاشیه نشین شهرها، اظهار کرد: این قضیه ایجاب می‌کند در بخش مسکن، توجه بیشتری داشته باشیم.

توجه به بخش مسکن باعث وا داشتن اقتصاد کشور به تحرک می‌شود، تولید انواع مصالح در کشور می‌تواند دراین بخش تاثیرگذار باشد. در بخش مسکن وابستگی کمتری به ارز داریم، زیرا اکثر مصالح در ایران تولید می‌شود.

دوعامل مصالح و زمین ارزان قیمت که می‌توانیم موفق عمل نماییم. در کل کشور با کمبود سیصد هزار واحد مواجه هستیم که فقط با تولید واحد‌های ارزان قیمت اصولی می‌توانیم این کمبود‌ها را جبران کنیم.

دلایل افزایش قیمت مسکن
نایب رییس انجمن انبوه‌سازان درخصوص دلایل افزایش قیمت مسکن در این روزها، گفت: یکی از این دلایل نبود عرضه و تقاضاست که باعث فاصله زیادی در قیمت‌ها شده است.

واحد‌های ارزان قیمت باید به صورت انبوه و اصولی ساخته شود. اگر تولید زیاد شود در ظرف پنج سال آینده نتیجه این کار به ثمر می‌نشیند. در حال حاضر سرمایه گذار فقط به فکر این است که‌مسکن را به بالاترین قیمت بفروشد.

سرمایه‌گذاران با هدف قرار دادن یک منطقه که رشد ندارد، خریدکلی انجام داده و با ایجاد یک معامله سوری قیمت‌ها را غیر اصولی بالا می‌برند.

این چرخه باعث ادامه یافتن مناطق راکد به صورت زنجیروار می‌شود، زیرا هیچ گونه رسیدگی در این حوزه وجود ندارد. با کنترل و نظارت برقیمت‌ها بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

فروش متری مسکن در بورس
نایب رییس انجمن انبوه‌سازان تهران در پایان با تاکید بر بکارگیری نقدینگی در تولید توسط دولت، اضافه کرد: وارد کردن مسکن در بورس ضرر زیادی خواهد داشت و باعث سوداگری بیشتری می‌شود، این موضوع اقشار ضعیف را دچار مشکل می‌کند.

فروش مسکن به صورت متری کسی را صاحبخانه نخواهد کرد. باید پروژه‌های بزرگ و ۱۰۰ واحدی را به مشارکت گذاشته و همچنین با مصالح ارزان قیمت، انبوه‌سازی مسکن داشته باشیم و با سود بانکی کم در اختیار مردم قرار دهیم.

هدف کلی ما باید خانه‌دار کردن مردم باشد. دولت مردان باید عجله کنند و شاخص تولید را در دست بگیرند و مسکن را از حالت سرمایه خارج کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صنایع، تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۱۸۹۸۶۸، www. sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین