پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
ساخت چهارمین کارخانه کمپوست گیلان بزودی در لنگرود آغاز می شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته و راه اندازی می شود.

شعار سال: مهرداد لاهوتی افزود : توان روزانه کارخانه کمپوست لنگرود ۲۰۰ تن خواهد بود.
وی تصریح کرد : ساخت این کارخانه حداکثر تا ۲ ماه دیگر آغاز خواهد شد.
نماینده لنگرود در خانه ملت با بیان اینکه زباله یکی از مشکلات اساسی استان های شمالی به ویژه گیلان است گفت : تفکیک از مبداء، کمپوست، راه اندازی نیروگاه های تولید برق از زباله و ورمی کمپوست از راهکارهای اساسی برای حل این مشکل زیست محیطی است.
شهرستان لنگرود ۵ شهر و ۲۰۸ روستا با حدود ۱۳۷ هزار نفر جمعیت دارد که روزانه حدود ۱۱۵ تن زباله تولید می کنند.
تولید زباله در لنگرود با حضور گردشگران به حدود ۱۴۰ تن هم می رسد.
فرماندار لنگرود هم در کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان گفت : در حال حاضر زباله های این شهرستان در روستای آلمان لنگه منتقل وبصورت غیر بهداشتی دفن می شود.
سید رضا جوادپور افزود: برای محصور کردن مکان دپو ودفن زباله در لنگرود به ۱۰ میلیارد ریال و برای دفع بهداشتی زباله سالانه به ۲۰میلیارد ریال نیاز است.
معاون عمرانی استانداری گیلان نیز دراین نشست با بیان اینکه روزانه حدود ۲ هزار تن زباله در گیلان تولید می شود گفت : این میزان زباله با ورود گردشگران به حدود ۳ هزار تن افزایش می یابد.
حجت شعبانپور افزود : در حال حاضر طرح تفکیک زباله از مبدا در همه ۵۲ شهر گیلان اجرا شده است.
در حال حاضر کارخانه های کمپوست رشت با ظرفیت روزانه ۴۰۰ تن، بندرانزلی با ظرفیت ۱۵۰ تن ورودسر با ظرفیت ۱۲۰ تن در گیلان فعال هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبر آزاد، تاریخ انتشار 6 تیر 94 ، کد مطلب: 38440: www.khabarazad.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین