پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: مجوز نهایی برای احداث کارخانه تولید برق از زباله در اردبیل صادر شده و سرمایه گذار باید نسبت به عملیاتی کردن این پروژه اقدام کند.

شعار سال: محمد خداپرست در جلسه هماهنگی با مسئولان شهرداری اردبیل با محوریت بازیافت پسماند اظهار کرد: ما از چنین طرح های همراه و همگام با توجه جدی تر به محیط زیست استقبال می کنیم و بر این باوریم باید از مرحله سنتی و قدیمی جمع آوری و دفن زباله عبور کنیم.

وی تولید بیش از 600 گرم زباله را توسط هر شهروند اردبیلی یادآور شد و کرد: آنچه که در این زمینه باید با همکاری شهرداری ها انجام شود فرهنگسازی برای کاهش تولید زباله و اجرای طرح تفکیک از مبدا است که می تواند مبدا رفع بسیاری از مشکلات و تنگناها باشد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تشکیل مستمر کمیته پسماند پزشکی، کشاورزی و شهری را یادآور شد و افزود: اتمام مطالعه مکان یابی پسماندهای ویژه استان اردبیل و همچنین مطالعه میزان پسماندهای پزشکی و وابسته این استان مورد توجه محیط زیست قرار گرفته است.

خداپرست خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 14 بیمارستان استان اردبیل سیستم بی خطرسازی پسماندهای تولیدی راه اندازی شده و تلاشمان بر این است تا کلیه بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی به این سیستم مجهز شوند.

وی تصریح کرد: انجام مکان یابی اصولی برای شهرهای فاقد مکان دفن پسماند استاندارد در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در کنار آن مطالعات مربوط به کمیت و کیفیت پسماندهای صنعتی و ویژه استان اردبیل مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست شهرداری اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی گفت: بیش از 47 دستگاه روزانه عملیات برداشت زباله را به شکل مکانیزه انجام می دهند که 700 نفر کارگر روزانه و 100 نفر شبانه عملی100 نفر شبانه عملیات رفت و روب و جمع آوری زباله را انجام می دهند.

حمید لطف اللهیان اظهار کرد: برای اینکه شیرآبه های محل جمع آوری زباله کنترل شود در حوضچه های مخصوص این شیرآبه ها جمع آوری شده و اطراف این محل فنس کشی شده است که روزانه 25 تا 30 دستگاه نخاله های ساختمانی نیز در آنجا ریخته می شود. وی از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در اردبیل با همکاری شهروندان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مشوق هایی نیز برای شهروندان پیش بینی کردیم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 3 مهر 96، کد مطلب: 967-1290-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین