پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود داشت که در سازمان ملی زمین و مسکن تعداد این واحد‌ها امروز به ۹ هزار واحد رسیده است. قرار بر این شد که واحد‌های فاقد متقاضی پس از شناسایی به کمیته امداد، بهزیستی، نیروی مسلح و نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های متقاضی ارایه شود.
شعار سال: علی نبیان درباره تامین اراضی پروژه مسکن ملی اظهار داشت: طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی مکلف به احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که اراضی ۲۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت عمران شهر‌های جدید تخصیص داده شده و می‌شود و ۱۰۰ هزار واحد هم از سوی شرکت بازآفرینی تامین زمین می‌شود. ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی هم بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در این بخش تامین اراضی در مناطق شهری بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی ادامه داد: براساس تکلیف وزیر راه وشهرسازی برای افزایش سرعت اجرای پروژه مسکن ملی، واگذاری زمین به صورت گروهی را دنبال می‌کنیم و تعاونی‌هایی که ظرفیت تولید مسکن را دارند و به تایید شورای مسکن استان‌ها رسیده‌اند وارد پروژه می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این پروژه تحویل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مجموعه تعاونی‌ها توانمند شناسایی شده‌اند، افزود: اراضی مورد نیاز تعاونی‌ها دراختیار استان‌ها قرار گرفته است.

نبیان اظهار داشت: باید برای ۱۰۰هزار واحد مسکن ملی زمین تامین می‌کردیم که در حال حاضر اراضی تحویل شده به بیش از ۱۰۰ هزار واحد رسیده‌است و تمام این اقدامات انجام شده در راستای افزایش سرعت پروژه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل مسکن مهر تا آبان ماه گفت: علاوه بر مسکن ملی، اتمام پروژه مسکن مهر را هم دنبال می‌کردیم و تحویل مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزارنفر بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن بوده است که طبق تکلیف وزیر راه و شهرسازی پروژه مسکن مهر باید تا آبان‌ماه سال جاری به اتمام برسد.

وی درباره تعیین تکلیف مسکن مهر‌های فاقد متقاضی گفت: چیزی حدود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود داشت که در سازمان ملی زمین و مسکن تعداد این واحد‌ها امروز به ۹ هزار واحد رسیده است. قرار بر این شد که واحد‌های فاقد متقاضی پس از شناسایی به کمیته امداد، بهزیستی، نیروی مسلح و نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های متقاضی ارایه شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره میزان اراضی دولت برای ساخت مسکن در شهر تهران تاکید کرد: در شهر تهران شرایط متفاوت است و دولت به دنبال این بوده مسکن سازی را از شهر تهران به سمت شهر‌های جدید پیرامون پایتخت پیش ببرد از این رو سه شهر جدید هشتگرد، پرند و پردیس برای ساخت مسکن ملی و مسکن مهر انتخاب شد تا خدمات در این شهر‌های اطراف تهران ارایه شود.

نبیان درباره ارایه اراضی دولتی از سوی سایر دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن باید تمام دستگاه‌ها اراضی خود را به وزارت راه وشهرسازی تحویل دهند تا پروژ‌ه‌های مسکنی در این مناطق اجرا شود و شناسایی اراضی هم در انجام است و در استان‌هایی مانند خوزستان هم وزارت نفت اراضی خود را تحویل داده است.

وی ادامه داد: در شورای عالی مسکن رییس جمهور به طور جدی پیگیر تحویل اراضی بود و به وزارت اقتصاد ماموریت شناسایی اراضی و تحویل آن به وزارت راه و شهرسازی را داده است و در حال حاضر استعلامات از استانداری‌ها برای شناسایی اراضی در حال انجام است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 27 تیر 1399، کد خبر: 419807،  www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
باید دنبال دلیل گشت که چرا با وجود گرانی مسکن ولی این مسکن های پر مهر متقاضی ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین