پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
مطلع شدیم که کمیسیون برنامه و بودجه فرصتی برای آقای عادل آذر فراهم کرده تا با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش عملکرد خود در دیوان بپردازد. در نگاه اول شاید بگویند این یک کار عادی بوده و حضور وی هیچ معنای خاصی ندارد. البته این نگاه در حالی که زمان زیادی به انتخاب رئیس این سازمان نمانده نمی تواند مورد قبول واقع شود. در حقیقت بنظر می رسد که این جلسه رانتی باشد که به طور ویژه در اختیار آقای عادل آذر قرار داده شده است.

شعار سال : مجلس شورای اسلامی قرار است به زودی درباره انتخابات رئیس دیوان محاسبات تصمیم بگیرد.

دیوان محاسبات دستگاه نظارتی است که زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند و رئیس و دادستان دیوان توسط نمایندگان انتخاب می شوند.

افراد داوطلب تصدی این مسئولیت برنامه و رزومه کاری خود را ابتدا در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار می دهند و سپس این کمیسیون است که فرد مورد نظر خود را به صحن علنی مجلس معرفی و در آن جا برای وی درخواست رای می کند.

ظاهرا بر اساس تغییراتی که در آیین نامه رخ داده کمیسیون دو نفر را به صحن علنی معرفی خواهد کرد . هر چند در این باره نیز اما و اگرهایی وجود دارد که از آن می‌گذریم .

طبق اخبار منتشره تا کنون 15 نفر برای ریاست دیوان محاسبات اعلام آمادگی کرده‌اند که یکی از آنان آقای عادل آذر رئیس فعلی این نهاد است.

مطلع شدیم که کمیسیون برنامه و بودجه فرصتی برای آقای عادل آذر فراهم کرده تا با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش عملکرد خود در دیوان بپردازد.

در نگاه اول شاید آقایان بگویند این یک کار عادی است و حضور وی هیچ معنای خاصی ندارد. البته این نگاه در حالی که زمان زیادی به انتخاب رئیس این سازمان نمانده نمیتواند مورد قبول واقع شود. در حقیقت این رانتی است که به طور ویژه در اختیار آقای عادل آذر قرار داده شده است.

حتی اگر بدون هیچ داوری بخواهیم نگاه آقایان را بپذیریم دوستانه به آنان توصیه می کنیم این برنامه را از دستور کار کمیسیون برنامه بودجه خارج کنند و فرصتی برابر به همه داوطلبان پذیرش مسئولیت دیوان محاسبات و دادستانی این دیوان فراهم کنند.

امیدوارم هیأت رئیس مجلس نیز در صورت لزوم، در این ماجرا ورود کند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین