پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: تولیدکنندگان با مشکلات زیادی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک مواجهند.

شعار سال: ابوالقاسم شیرازی در گفت وگویی در مورد وضعیت تولید ماسک توسط اصناف، گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم باید دسترسی آسان به ماسک داشته باشند در حالی تولید این محصول بهداشتی مبارزه با کرونا برای تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه شده است. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اشاره به اینکه تامین اقلام و مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک با مشکل مواجه شده است، گفت: تولید کنندگان ماسک برای تامین اقلام مورد نیاز تولید باید حواله دریافت کنند و مطابق حواله باید از شرکت تولید کننده ماده اولیه مورد نیاز تولید ماسک را تحویل بگیرند اما علیرغم انتظار بخش کمی از مواد اولیه مورد نیاز تولید به آنها تحویل می‌شود. 

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی واحد تولیدی فقط در ایامی که ماده اولیه در اختیار دارد فعالیت می‌کند و بقیه ایام را در انتظار تامین ماده اولیه فعالیت خود را متوقف می‌کند.  

شیرازی با اشاره به کمبود کش به عنوان یکی از ملزومات مورد نیاز تولید ماسک بیان داشت: متاسفانه قیمت این کالا به شدت در بازار افزایش یافته است ضمن اینکه بسیار در بازار کمیاب است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان داشت: مرکز اصناف وزارت صمت متولی تامین پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک است و نظارت خوبی نیز در این زمینه دارد اما به هر حال کمبودهایی نیز وجود دارد. 

وی بیان داشت: در حال حاضر بخش عمده ای از پارچه مورد نیاز ماسک توسط یک شرکت در تهران تامین می‌شود که اگرچه عملکرد این شرکت بسیار خوب است اما به تنهایی قادر به پاسخگویی به تمام تقاضای بازار نیست. 

شیرازی اظهار داشت: پارچه مورد نیاز ماسک در داخل کشور تولید می شود و  نظارت بر نحوه توزیع ماسک‌های تولیدی نیز بر عهده سازمان بسیج اصناف کشور است. 

وی با تاکید بر اینکه بر نحوه تولید واحدهای مجاز تولید ماسک نظارت وجود دارد، گفت:  تولید کنندگان ماسک باید حتما مجوز تولید از سازمان غذا و دارو داشته باشند. 

شیرازی در پاسخ به این سوال که چگونه بخشی از تولید ماسک قاچاق می شود، گفت: در مجموع بر فرایند تولید و توزیع واحدهای مجاز تولید کننده ماسک نظارت می شود اما ممکن است برخی واحدها بصورت غیر مجاز و بدون داشتن مجوز اقدام به تولید ماسک کنند. 

وی با بیان اینکه قطعا با واحدهای متخلف و بدون مجوز تولید ماسک برخورد قانونی می شود، گفت: تاکنون یکی دو واحد  تولید کننده ماسک غیر مجاز که تولید خود را به خارج از کشور قاچاق می‌کردند شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

وی بیان داشت: بازرسین اتحادیه و همچنین بازرسین اصناف بطور مداوم به واحدهای تولید ماسک نظارت می کنند و هرگونه تخلفی را بلافاصله به نیروی انتظامی اطلاع داده و در صورت لزوم واحد تولیدی متخلف پلمپ می‌شود و برای اجرای حکم به مراجع قضایی معرفی می‌شود. 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، به تاریخ: ۴ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۴۲۸۰۰۰۵۸۲، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
0
می گن کش برای ماسک کمبود پیدا کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین